Problemen met letters met diacritische tekens

Jaap Telschouw

Problemen met letters met diacritische tekens
Ik schreef een briefje in het Hongaars met Word 2007 (omdat Windows Mail
geen spelingschecker heeft) , kopieerde dat in een uitgaande e-mail,
aangemaakt met het programma Windows Mail. Degene aan wie ik de e-mail
vervolgens verzond -- iemand die Word XP en Outlook Express gebruikt --
ontving het aldus, hoewel het er bij verzending heel normaal uitzag.
Kedves Laci és Edit!
Remélem sikerült a nyaralásotok.
Mi nagyon jól éreztünk minket Dániában. Az egyetlen hátrány ott az
volt, hogy viszonylag szeles és hűvös volt az id', de szerencsére nem
sátorban kempingeztünk, hanem lakókocsiban, ami jóval kényelmesebb.

Ik ontdekte dit probleem toen hij me een reply zond.Kortom alle leters met
diacritische tekens zoals , enz. (die gedeeltelijk ook in het
Nederlands voorkomen!) zien er idioot uit en zijn door een soort
machineschrift vervangen..
Heeft iemand hier een verklaring voor en is dit op de een of andere manier
te voorkomen?
Bij voorbaat dank voor hulp.
Jaap Telschouw

\NachtWacht\

Re: Problemen met letters met diacritische tekens
Jaap Telschouw <telschouw@freemail.nl> schreef in bericht

De juiste codetabel instellen.

--

Jaap Telschouw

Re: Problemen met letters met diacritische tekens
Hartelijk dank voor de info, nightwatcher, maar hoe doe je dat?
Jaap Telschouw

Jaap Telschouw schreef op 3-10-2007 0:34:
> Hartelijk dank voor de info, nightwatcher, maar hoe doe je dat?
> Jaap Telschouw
>
> ""NachtWacht"" <rembrandt@van.ryn> wrote in message

Dat kan de ontvanger doen in OE: Beeld - codering