Defrag in Vista

Rve

Defrag in Vista
Weet iemand hoe ik het programma DEFRAG in vista home kan laten runnen.
of weet iemand een goed defragmenteer prog.
Bedankt voor jullie suggesties.
AndreS

Re: Defrag in Vista

"Rve" <Rve1@telenet.be> schreef in bericht
> Weet iemand hoe ik het programma DEFRAG in vista home kan laten runnen.
> of weet iemand een goed defragmenteer prog.
> Bedankt voor jullie suggesties.

dit werkt veel sneller en zeker zo goed en is gratis
http://www.auslogics.com/disk-defrag/

grt
AndreS

Detmer

Re: Defrag in Vista

"AndreS" <andre.schoutenXXXXX@XXXXXtiscali.nl> schreef in bericht

> "Rve" <Rve1@telenet.be> schreef in bericht

> dit werkt veel sneller en zeker zo goed en is gratis
> http://www.auslogics.com/disk-defrag/
>
> grt
> AndreS

In sommige versies van Vista wordt automatisch gedefragmenteerd. Dat is
zeker het geval in Vista Ultimate, maar hoe het bij de andere uitvoeringen
zit weet ik niet. Ik zou dat eerst maar eens uitzoeken alvorens programma's
van derden te installeren
m.vr.gr.
Detmer

KeesC

> [...]

> Weet iemand hoe ik het programma DEFRAG in vista home kan laten runnen.
> of weet iemand een goed defragmenteer prog.

Wat is precies het probleem met de Vista defrag?
Starten doe je met: Start-programmas-systeem werkset-defragmentatie en dan
defragmentatie starten.
Je kunt daar een schedule instellen, zodat hij dagelijks of zo, automatisch
gaat defragmenteren.

Kees.

~PCfreak©~

Re: Defrag in Vista
Op Mon, 1 Oct 2007 19:04:53 +0200, schreef "KeesC" <ik@home.com> het
volgende.

>Wat is precies het probleem met de Vista defrag?

Omdat automatisch alle partities gedaan worden wat vaak niet nodig is en
daardoor onnodig je systeem vertraagd.

> [...]
>defragmentatie starten.
>Je kunt daar een schedule instellen, zodat hij dagelijks of zo, automatisch

Defraggen doe je het beste op een moment dat je ff niets met je PC doet.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
DOLF

Re: Defrag in Vista

"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht

> [...]

> zeker het geval in Vista Ultimate, maar hoe het bij de andere uitvoeringen
> zit weet ik niet. Ik zou dat eerst maar eens uitzoeken alvorens

bij vista business gaat dat via : start, bureau assecoires, systeemwerkset
en schijfdefragementatie.
daar kunt u dan instellen : gepland uitvoeren (aanbevolen) of het
uitschakelen (handmatig defrag. waneer u wilt)
daar kunt u ook het schema aanpassen ,dus de frequentie van defrag.
denk dat het bij home ook zo zal zijn
mvg
Dolf

Mark Veldhuis

Re: Defrag in Vista
In article <fga2g3hokt2n22ltgb2jbmnrhqu0mgt7a0@4ax.com>,
pcfreak@werktniet.invalid says...

> Omdat automatisch alle partities gedaan worden wat vaak niet nodig is en
> daardoor onnodig je systeem vertraagd.

Daar gaat gelukkig met SP verandering in komen:
http://windowsvistablog.com/blogs/wi...e/2007/09/24/e
xperiencing-windows-vista-service-pack-1-beta.aspx

Mark Veldhuis.
~PCfreak©~

Re: Defrag in Vista
Op Mon, 1 Oct 2007 20:11:43 +0200, schreef Mark Veldhuis
<me@privacy.invalid> het volgende.

> [...]

>http://windowsvistablog.com/blogs/wi...e/2007/09/24/e
>xperiencing-windows-vista-service-pack-1-beta.aspx

Gezien, de rest lees ik wel een andere keer, is nu wat teveel ;-)

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl

Re: Defrag in Vista
~PCfreak©~ schreef op 1-10-2007 19:14:
> Op Mon, 1 Oct 2007 19:04:53 +0200, schreef "KeesC" <ik@home.com> het
> volgende.

> Omdat automatisch alle partities gedaan worden wat vaak niet nodig is en
> daardoor onnodig je systeem vertraagd.

Het kan ook voor 1 partitie:
Typ cdm.exe is het zoekvak en dan bovenaan rechtsklik 'Als
administrator uitvoeren'.
In het cmd venster defrag.exe c: defragmenteert de c:-partitie.

~PCfreak©~

Re: Defrag in Vista
Op Mon, 01 Oct 2007 20:40:42 +0200, schreef karelV <karelV@degroeten.nl>
het volgende.

>Het kan ook voor 1 partitie:
>Typ cdm.exe is het zoekvak en dan bovenaan rechtsklik 'Als
>administrator uitvoeren'.
>In het cmd venster defrag.exe c: defragmenteert de c:-partitie.

Dat weet ik, alleen is die mogelijkheid er niet in het defrag-prog zelf,
maar met SP1 komt die mogelijkheid er dus wel.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl