Netwerkprinter toevoegen in Vista

Henk Krijgsheld

Netwerkprinter toevoegen in Vista
Ik wil een netwerkprinter toevoegen op mijn laptop (printer staat aan een
desktop, windows XP, is gedeeld)
Bij netwerkprinters toevoegen ziet mijn laptop netjes de printer op de
desktop. Bij toevoegen krijg ik echter de melding Kan geen verbinding maken
met de printer, toegang geweigerd.

Wat moet ik nog doen? (vanaf een andere laptop (XP) zie ik de printer ook
en is deze ook als netwerkprinter toegevoegd zonder problemen)

graag tips
Wout van Os

Re: Netwerkprinter toevoegen in Vista
In de firewall bij uitzonderingen bestans- en printer deling aanzetten

succes

Wout
"Henk Krijgsheld" <HenkKrijgsheld@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht newsF4CCAF5-5D50-411C-A5F6-9E3C928F462D@microsoft.com...
> [...]
>
> Wat moet ik nog doen? (vanaf een andere laptop (XP) zie ik de printer ook
> en is deze ook als netwerkprinter toegevoegd zonder problemen)

Mamamegs

After serious thinking Henk Krijgsheld wrote :
> [...]
>
> Wat moet ik nog doen? (vanaf een andere laptop (XP) zie ik de
> printer ook en is deze ook als netwerkprinter toegevoegd zonder

Probeer de printer te installeren als lokale printer en selecteer zelf
de juiste poort. Vaak gaat het dan wel goed.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Henk Krijgsheld

Re: Netwerkprinter toevoegen in Vista
Dag,
blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Ik wil op mijn laptop met vista een
printer installeren die aan een andere PC(XP) hangt als netwerkprinter.

Ik heb geprobeerd eerst de HP laserjet 4L op mijn vista als lokale printer
te installeren maar dan weet ik niet hoe ik vista vertel dat hij als
netwerkprinter aan een andere PC(xp) hangt.

Graag verdere hulp

dank alvast
m.v.g.

Henk

"Mamamegs" wrote:

> Probeer de printer te installeren als lokale printer en selecteer zelf
> de juiste poort. Vaak gaat het dan wel goed.

> [...]

Volgens mij heb ik jou wel goed begrepen!!! De firewall werkt twee kanten
uit. Als je bestans- en printer deling niet in de uitzonderingen lijst hebt
kun je geen gesharde printer van een andere \pc benaderen.

bericht news:6A9F74DF-9CDB-4655-AC40-CA3C26ADA911@microsoft.com...
> [...]
> te installeren maar dan weet ik niet hoe ik vista vertel dat hij als
> netwerkprinter aan een andere PC(xp) hangt.

FluffyB

> [...]

> Wat moet ik nog doen? (vanaf een andere laptop (XP) zie ik de printer ook
> en is deze ook als netwerkprinter toegevoegd zonder problemen)

Vista authenticiteert met NTML v2 en dat kan een probleem opleveren.

Is de één een xp home en de andere een xp prof misschien?

Henk Krijgsheld

Re: Netwerkprinter toevoegen in Vista
Dag,

beide zijn home edition

"FluffyB" wrote:

> [...]

> Vista authenticiteert met NTML v2 en dat kan een probleem opleveren.
>
> Is de één een xp home en de andere een xp prof misschien?

Pierre

> [...]

> Wat moet ik nog doen? (vanaf een andere laptop (XP) zie ik de printer ook
> en is deze ook als netwerkprinter toegevoegd zonder problemen)

bij printers de optie selecteren delen
dan pas kan iedereen er gebruik van maken

FluffyB

bericht news:EBC7BB47-18E8-4437-8F4F-65FF9EB4E6AE@microsoft.com...
> Dag,
>
> beide zijn home edition

De meest voor de handliggende oplossing is een "downgrade" van het protocol
bij Vista. Bij basic en home premium kan dat alleen maar met een registry
ingreep. Bij Business en hoger kan dat met uitvoeren -> secpol.msc-> links :
beveiligingsopties -> rechts bij Netwerkbeveiliging in de dropbox kiezen
voor optie 1 LM-en NTLM of optie 2

In de registry (voor Vista Basic en Home Premium) :

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlset\Contr ol\LSA en wijzig de dword
waarde LmCompatibilityLevel naar 0 of 1. Staat default nu op 3

en heropstarten.

In het netwerkcentrum van Vista moet uiteraard de netwerkdetectie
ingeschakeld zijn. Alhoewel niet noodzakelijk aangeraden dezelfde werkgroep
en gebruikers met identiek paswoord.

..

Vik

Re: Netwerkprinter toevoegen in Vista
"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.f48b7d7940da106c.72151@wilgeenmail.invalid ...

> Probeer de printer te installeren als lokale printer en selecteer zelf de
> juiste poort. Vaak gaat het dan wel goed.

> [...]

Helpt deze manier van werken?
http://www.vistabits.nl/fout_0x00000...erkprinter.htm

Groeten,

Vik