Configuratie scherm werkt niet meer...

Tigru

Configuratie scherm werkt niet meer...
Sinds enige tijd kan ik het configuratiescherm niet meer opnenen. Standaard
krijg ik de melding "Windows Verkenner werkt niet meer en zal worden
afgesloten".

Ik kan dus compleet niks meer in programma's verwijderen, standaard printer
veranderen en alle dingen waarvoor je je configuratie scherm gebruikt.

Alle updates zijn geinstalleerd, noem maar op. Wordt er erg moe van. Iemand
die dit probleem kent en misschien ook een oplossing weet?
Guy Willems

RE: Configuratie scherm werkt niet meer...
Ik zit met hetzelfde probleem. Configuratie scherm wil niet meer starten, ik
kan ook niet meer afdrukken. Het heeft blijkbaar iets te maken met een aantal
services die niet gestart zijn. Ik kan wel nog bladeren naar het configuratie
scherm startend van 'Computer'.

Ook ik ben een beetje ontmoedigd...

"Tigru" wrote:

> [...]
>
> Alle updates zijn geinstalleerd, noem maar op. Wordt er erg moe van. Iemand
> die dit probleem kent en misschien ook een oplossing weet?

spacecom

Re: Configuratie scherm werkt niet meer...
In article <1839E840-7A7F-4FD7-90F3-4E328F8B8C87@microsoft.com>,
Tigru@discussions.microsoft.com says...
> [...]
>
> Alle updates zijn geinstalleerd, noem maar op. Wordt er erg moe van. Iemand
> die dit probleem kent en misschien ook een oplossing weet?

User Account Control uitschakelen?
Tigru

Re: Configuratie scherm werkt niet meer...
Op de een of andere vage manier kan ik er nu wel weer inkomen, hoe weet ik
helaas niet meer. Heb gisteren heel veel zitten rommelen... Maar ik weet
helaas niet meer hoe. Heb wel enkele onbelangrijke updates gedaan...

"spacecom" wrote:

> In article <1839E840-7A7F-4FD7-90F3-4E328F8B8C87@microsoft.com>,
> Tigru@discussions.microsoft.com says...

> User Account Control uitschakelen?

xblade

spacecom schreef:
> In article <1839E840-7A7F-4FD7-90F3-4E328F8B8C87@microsoft.com>,
> Tigru@discussions.microsoft.com says...

> User Account Control uitschakelen?

Dit zal een oplossing moeten zijn:

1) Launch services.msc from a run command
2) Find the SLUNotify service & stop it
3) Find the Software Licensing service & stop it (it may say that
ReadyBoost needs that service to run; stop it anyway)
4) Restart both services, starting with Software Licensing

Lukt het niet hiermee, dan kun je Vista repair draaien met behoud van je
instellingen en progs, alleen je drivers zal je opnieuw moeten installen.
Zo heb ik mijn controlpanel ook ooit gefix.

Suc6
Sjef Haan

Re: Configuratie scherm werkt niet meer...
Heb zelf ook dit probleem gehad, ben er via wat googlen erachter gekomen dat
het programma firebird (in ieder geval versie 1.5, de nieuwe versie weet ik
niet) hier de storende factor was. Nadat ik dit gedeinstalleerd had was het
probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

Sjef