Microsoft verlengt levering van Windows XP

MRe

Microsoft verlengt levering van Windows XP
Uit de Vplkskrant vrijdag 28 september

ANP

REDMOND - Softwareproducent Microsoft verlengt de levering van het
XP-besturingsprogramma. Dat gebeurt onder grote druk van consumenten en andere
afnemers.
afbeelding

Uitleg

In een verklaring sprak Microsoft vrijdag dat het uitstel het gevolg is van
tegenvallende vraag naar Vista. Grote computerfabrikanten zoals Dell en
Hewlett-Packard mogen nu nog tot eind juni volgend jaar XP op hun computers leveren.
Daarna moet de overstap naar het nieuwe besturingssysteem Vista volledig zijn
gemaakt.

Dell begon al in januari van dit jaar met de installatie van Vista op alle computers.
Maar veel klanten bleken zo ontevreden over het besturingssysteem, dat Dell in april
opnieuw begon met het leveren van computers met XP.

Microsoft zelf levert een speciale code aan ontevreden gebruikers van Vista, waarmee
zij het besturingsprogramma kunnen ‘ontmantelen’ en terugbrengen naar het niveau van
XP. Maar de softwaregigant spreekt tegen dat Vista slecht verkoopt. Er zouden
inmiddels 60 miljoen licensies de deur uit zijn gegaan.

Overigens mogen kleine, onafhankelijke bedrijven die hun eigen computers
samenstellen, nog tot 30 januari 2009 XP gebruiken.

Jan

Re: Microsoft verlengt levering van Windows XP

"MRe" <m.reneman=geenspam=@hccnet.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Overigens mogen kleine, onafhankelijke bedrijven die hun eigen computers
> samenstellen, nog tot 30 januari 2009 XP gebruiken.

Verdomme en ik heb vorige week een laptop met vista gekocht en hij werkt nog
steeds niet.

Hanekam Punkinga

Re: Microsoft verlengt levering van Windows XP
"Jan" <invalid(t'is ni echt)@telenet.be (nu content ?)> schreef

> Verdomme en ik heb vorige week een laptop met vista gekocht en hij werkt nog
> steeds niet.

Vista is uitstekende reclame voor Linux.

Hanekam Punkinga
(wil Windows 2000 terug)

ikke

Re: Microsoft verlengt levering van Windows XP
Begrijp ik allemaal niet. Ik heb Vista Premium aangeschaft en alles werkt
prima.
Sterker nog, mijn lap-top draaid er sneller onder.

"Hanekam Punkinga" <Hanekam.Punkinga@hiphop.net> schreef in bericht
> "Jan" <invalid(t'is ni echt)@telenet.be (nu content ?)> schreef

> Vista is uitstekende reclame voor Linux.
>
> Hanekam Punkinga
> (wil Windows 2000 terug)

Frans

ikke wrote:
> Begrijp ik allemaal niet. Ik heb Vista Premium aangeschaft en alles
> werkt prima.
> Sterker nog, mijn lap-top draaid er sneller onder.

Moet je voorzichtig mee zijn hoor, want laatst draaide een laptop zo hard
dat het ding van de tafel vloog. Ook kunnen koffiebekers omgeworpen worden.
Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van Vista Premium

Wim Hekken ;-)

(Vrolijke) Frans schreef:

> Moet je voorzichtig mee zijn hoor, want laatst draaide een laptop zo hard
> dat het ding van de tafel vloog. Ook kunnen koffiebekers omgeworpen worden.
> Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van Vista Premium

:-D
--

Wim Hekken ;-)
ikke

Re: Microsoft verlengt levering van Windows XP
Dus deze noviteit van Vista is ook al algemeen bekend. Wat gaat dat hard he.

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> :-D
> --
>
> Wim Hekken ;-)

Wim Hekken ;-)

ikke schreef:

> "Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Dus deze noviteit van Vista is ook al algemeen bekend. Wat gaat dat hard
> he.

Het helpt wel als je kiest voor een zware laptop. De mijne weegt ruim 3
kilo. (Acer Aspire 9920)
--

Wim Hekken ;-)
ikke

Re: Microsoft verlengt levering van Windows XP
Ben ik van overtuigd Wim.
Maar dat laat mijn budget niet toe.
Dus moet die goeie ouwe Pak en Bel het maar doen.
En tot dusver zonder probleempjes. Dus laat maar gaan die hap.

Henk

> Het helpt wel als je kiest voor een zware laptop. De mijne weegt ruim 3
> kilo. (Acer Aspire 9920)
> --
>
> Wim Hekken ;-)

Wim Hekken ;-)

ikke schreef:
> [...]
> Dus moet die goeie ouwe Pak en Bel het maar doen.
> En tot dusver zonder probleempjes. Dus laat maar gaan die hap.

Ik kreeg van mijn baas €1100 vanwege Sint Jubilarius :-)
--

Wim Hekken ;-)