Kritiek op Vista steeds groter

~PCfreak©~

Kritiek op Vista steeds groter
hallo

De 'negatieve' kritiek op Vista wordt steeds groter.
http://www.news.com/8301-10784_3-978...&subj=NewsBlog

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
QPC

Re: Kritiek op Vista steeds groter

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> hallo
>
> De 'negatieve' kritiek op Vista wordt steeds groter.
> http://www.news.com/8301-10784_3-978...&subj=NewsBlog
>
> groetjes Henk
> --

???? Hoezo ???? Om dat een of andere 'Don Reisinger' er een negatief artikel
over schrijft????
Who The F..k is Don Reisinger!!!!

Jetze Mellema

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> wrote in message
> De 'negatieve' kritiek op Vista wordt steeds groter.
> http://www.news.com/8301-10784_3-978...&subj=NewsBlog

Steeds groter? Die kritiek was er vooraf, bij de introductie en nu nog
steeds. Artikel maar eens lezen om te zien of het nog wat nieuws vermeldt.

Helaas, ik vind de inhoud van het artikel niet spectaculair. Vista Ultimate
maakt zijn meerprijs inderdaad niet waar, dat klopt absoluut. UAC zuigt, was
een prima idee maar is in de uitvoering msilukt. Ook mee eens. Maar dan over
SP1, die zou absoluut niets oplossen. Maar de schrijver 'vergeet' te
vermelden wat SP1 doet met de performance van je pc en de performance van
Vista is wel 1 van de belangrijkste dingen waar veel gebruikers tegenaan
lopen. Het janken over DRM, is de schrijver ook vergeten dat het beschermen
van rechten met technische middelen al in de tijd van VHS gemeengoed was?
(Macrovision)

Verder haalt de schrijver naast OS X nog Ubunu aan want 'Ubuntu works'.
Laten we het dan eens over Ubuntu hebben, zo kan ik een artikel van
vergelijkbare kwaliteit schrijven over het feit dat Ubuntu out-of-the-box
niet eens MP3 kan afspelen, of over de opstarttijd van Ubuntu die behoorlijk
lang is, dat je geen Shcokwave sites kunt zien onder Ubuntu, enzovoort.

Nee, waardeloos stukje tekst. Prima om als rant op je weblog te zetten maar
ik zie er de nieuwswaarde niet van in.

Jetze Mellema (MS MVP)

Andre

Re: Kritiek op Vista steeds groter
Op Fri, 28 Sep 2007 10:20:46 +0200 schreef ~PCfreak©~
<pcfreak@werktniet.invalid>:

>De 'negatieve' kritiek op Vista wordt steeds groter.
>http://www.news.com/8301-10784_3-978...&subj=NewsBlog

Citaat
>As a daily user of Mac OS X, Ubuntu and Vista,
> I'm keenly aware of what works and what doesn't.
>Mac and Linux work.

Dat zegt genoeg zeker ... ;-)

Ik heb , tot op heden, Vista altijd nog liever dan eender welke versie van
Linux, en ik heb er al veel getest.

--

mvg, Andre
~PCfreak©~

Re: Kritiek op Vista steeds groter
Op Fri, 28 Sep 2007 11:02:28 +0200, schreef "QPC" <qpc@xs4all.nl> het
volgende.

>???? Hoezo ???? Om dat een of andere 'Don Reisinger' er een negatief artikel
>over schrijft????
>Who The F..k is Don Reisinger!!!!

Maakt het wat uit dan wie er schrijft?
Waar het om gaat is dat de kritiek van alle kanten steeds groter wordt,
wie of wat dat schrijft is niet van belang, dat kan jij bijv ook zijn.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Jetze Mellema

> Waar het om gaat is dat de kritiek van alle kanten steeds groter wordt,

Steeds groter? Nogmaals, er is altijd al kritiek geweest. Hoe kun je nou
objectief vast stellen dat de kritiek steeds groter word?

Overigens vind ik het feit dat het een waardeloos stukje proza is wel
degelijk relevant. Als het nou een objectief, onderbouwd en inhoudelijk
stuk was, dan is het iets om serieus te nemen.

Jetze Mellema (MS MVP)

Mamamegs

Re: Kritiek op Vista steeds groter
Jetze Mellema was thinking very hard :
> [...]

> Steeds groter? Die kritiek was er vooraf, bij de introductie en nu
> nog steeds. Artikel maar eens lezen om te zien of het nog wat nieuws

Het feit blijft dat je alleen maar negative reacties leest, er moet
toch
wat te zeuren zijn. Mensen die prettig met Vista werken klagen niet en
zoeken ook de publiciteit niet. Daarbij is Microsoft-bashen een soort
rage aan het worden, maar de overgrote meerderheid werkt wél met MS
software. En waarom? Omdat Ubuntu en alle Linux aanverwanten nog
steeds niet dezelfde funcionaliteit hebben, zoals jij ook al aanhaalt:

> [...]
> opstarttijd van Ubuntu die behoorlijk lang is, dat je geen Shcokwave
> sites kunt zien onder Ubuntu, enzovoort.

Iedereen is vrij om een keuze te maken tussen Windows of Linux, bij
Dell
kun je een compleet Linux systeem bestellen. Dat er voor MS wel eens
een
beetje serieuze competitie mag komen dat is een feit, maar dan wel wel
een product van gelijkwaardige (of zelfs betere) kwaliteit!
Heb zelf ook tijden met Mandriva gewerkt en eventjes met Kubuntu (KDE
desktop) Het feit blijft dat er gewoon tekortkomingen in zitten. Ik
kreeg onder beide distro's mijn externe HD niet aan de praat, DVD's en
mpeg's die niet af te spelen is zonder extra kunstgrepen en een ernstig
tekort aan keuze in software waren mijn grootste bezwaren.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Vista! (Mag ook wel eens
gezegt!)

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

AndreS

Re: Kritiek op Vista steeds groter

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Citaat

> Dat zegt genoeg zeker ... ;-)
>
> Ik heb , tot op heden, Vista altijd nog liever dan eender welke versie
> [...]

Ik sluit me bij de "positieven" aan. Al m'n randapparatuur werkt prima en
is stabiel en dat al sinds feb/mrt.
Ik gebruik Mail niet, misschien dat dat helpt.
Dat sommige drivers van vele fabrikanten er (nog) niet waren/zijn kun je MS
niet kwalijk nemen.
Ik vind dat ik een prima OS heb voor ca EUR 80,--
grt
AndreS

Johnny T

"~PCfreak©~" wrote:

> hallo
>
> De 'negatieve' kritiek op Vista wordt steeds groter.
> [...]

Weet je PC freak dit gebeurt al tig tal jaren.
steeds als er een nieuwe systeem komt schreeuwen de mensen dat de nieuwe
versie kloten is.
Het mooiste hiervan vind ik dat die mensen die kritiek schrijven dit doen op
een Windows XP die zij 4 jaar terug ook de grond inboorde.
Elk systeem dat nieuw is heeft zijn gebreken die hadden 98, ME en XP ook ,en
nu kunnen de meeste die eerst tegen waren niet meer zonder die vernieuwde
versies.
Bij de negativelingen duurt het echter alleen wat langer dat zij ook inzien
dat vernieuwing de toekomst brengt.Of zij dit bericht nu op hun oude type
machine typen of op de nieuwe laptop van hun dochter,ze zullen hoe dan ook
hun vingers moeten gebruiken.

Tenzij men niet houdt van vernieuwing.
Joop

Re: Kritiek op Vista steeds groter
Ik ben zeer tevreden over Vista Home edition op mijn notebook.

Joop.