netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit

jozef

netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
Ik heb een laptop met windows xp home en een desktop met vista.

Ik ben er na weken (!!!!!!) in geslaagd om een netwerk te meken met
delen van de internetverbinding van de laptop;

MAAR : telkens ik de computers uitschakel, moet ik opnieuw de wizard
netwerken op de laptop runnen, want het netwerk functioneert niet
meer : het particuliere netwek op de desktop is bvb, na het herstarten
van de desktop, opnieuw een openbaar netwerk geworden.

Weet iemand hier raad mee ???

Want ik zie het niet meer zitten

Hartelijk dank op voorhand voor elke input

Allert Kikkert

Re: netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
jozef wrote:
> [...]
>
> Weet iemand hier raad mee ???
>
> Want ik zie het niet meer zitten
>
> Hartelijk dank op voorhand voor elke input

Hoi,

Misschien handig een router te kopen, zal zeker stabiele werken..

--

vr.gr. Allert
http://members.home.nl/a.kikkert/
jozef

Re: netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
Bedankt voor de reactie, maar ik raad iedereen aan 10 keer te denken
voor hij een router, zonder vista handleiding, probeert aan te sluiten
en een netwerk met xp te maken.
Ik heb dit namelijk geprobeerd en ben die router gaan weergeven.
je moet al een gegradueerde informaticus zijn om dit op te lossen !!

zie bvb eens :
http://groups.google.be/group/micros...VISTA&rnum =3

~PCfreak©~

Re: netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
Op Fri, 28 Sep 2007 00:05:34 -0700, schreef jozef
<JOZEFLEON@HOTMAIL.COM> het volgende.

> [...]
>Ik heb dit namelijk geprobeerd en ben die router gaan weergeven.
>je moet al een gegradueerde informaticus zijn om dit op te lossen !!

Er is niets eenvoudiger dan een router om meerdere PC's in een netwerk
op te nemen, daar heb je "internet-sharing" niet voor nodig, je mag het
niet eens gebruiken bij een router.
Als op alle PC's DHCP aan staat krijgen ze keurig een IP-adres van de
router, als je zorgt dat de werkgroepnamen gelijk zijn kun je mappen
delen op iedere PC. Vergeet die horrorverhalen dus maar.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Andre

> [...]

>Ik heb dit namelijk geprobeerd en ben die router gaan weergeven.
>je moet al een gegradueerde informaticus zijn om dit op te lossen !!

Wat een zever is dat, sorry hoor,
de router heeft totaal niks te maken met het OS dat ge gebruikt,
Ik werk al lang met een router , nu PC1 = Vista, pc2 = XP,

In Vista moet je de machtigingen aanpassen van je gedeelde partitie's
en/of mappen , en dat is effe zoeken,maar iegenlijk geen enkel probleem
en daar heeft de router niks mee te maken.
De router staat bij mij gewoon op zijn default instellingen.
--

mvg, Andre
ikke

Re: netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
Ik krijg het ook niet voor elkaar. Kan redelijk met pc's overweg. Leg nu
eens uit hoe ik beide pc's weer met elkaar kan laten netwerken. Desktop is
XP en de Laptop is Vista. Ik werk altijd vanaf de lap-top. Ben verbonden via
een draadloos sitecom netwerk. Internetten gaat op beide pc's prima.

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
> en daar heeft de router niks mee te maken.
> De router staat bij mij gewoon op zijn default instellingen.

koze

Re: netwerk- instellingen verdwijnen telkens ik vista afsluit
"ikke" <brooddeeg@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> XP en de Laptop is Vista. Ik werk altijd vanaf de lap-top. Ben verbonden
> via een draadloos sitecom netwerk. Internetten gaat op beide pc's prima.

Netwerkherkenning aanzetten in Vista netwerkcentrum, daaronder staan ook de
opties voor het wel of niet delen van bestanden ook of dat wel of niet via
paswoord beveiliging moet gebeuren.

kijk hier voor alle instellingen:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...etworking.mspx

ko

ikke schreef op 29-9-2007 11:21:
> [...]
> is XP en de Laptop is Vista. Ik werk altijd vanaf de lap-top. Ben
> verbonden via een draadloos sitecom netwerk. Internetten gaat op beide

Op de vista: Netwerkcentrum 'Met wachtwoord beveiligd delen'
Uitschakelen (klik op v erachter)
Op de XP: als het XPpro is: Mapopties - Weergave - vinkje voor
'Eenvoudig delen vanbestanden gebrúiken'

Als dát allemaal dan werkt kun je de wachtwoord-beveiliging gaan
configureren.

Andre

Op Sat, 29 Sep 2007 11:21:19 +0200 schreef "ikke" <brooddeeg@hotmail.com>:

> [...]
>XP en de Laptop is Vista. Ik werk altijd vanaf de lap-top. Ben verbonden via
>een draadloos sitecom netwerk. Internetten gaat op beide pc's prima.

Vooreerst de zelfde werkgroep op beide pc's (laptops).
Dan zie JPG.

http://users.pandora.be/andrevb/delen.jpg

Ik deel mijn D: en E: partitie en geef dan de machtigingen, dit op de vista pc.

--

mvg, Andre
Andre

Op Sat, 29 Sep 2007 14:07:20 +0200 schreef Andre <me@privacy.invalid>:

>Vooreerst de zelfde werkgroep op beide pc's (laptops).
>Dan zie JPG.
>
>http://users.pandora.be/andrevb/delen.jpg
>
>Ik deel mijn D: en E: partitie en geef dan de machtigingen, dit op de vista pc.

en uiteraard ook dit
http://users.pandora.be/andrevb/Netw...erk.delen1.jpg

--

mvg, Andre