Drive letters

Jake

Drive letters
Ik gebruik 2 HD. De eerste is C, de tweede heeft 2 partitions, die gemerkt
staan als D(E) en E(F).
Dit is onlogisch en ik will de tussen haakjes geplaatste E en F verwijderen.
Hoe doe ik dit?

Jetze Mellema

Re: Drive letters
"Jake" <santman@planet.nl> wrote in message
> Ik gebruik 2 HD. De eerste is C, de tweede heeft 2 partitions, die gemerkt
> staan als D(E) en E(F).
> Dit is onlogisch en ik will de tussen haakjes geplaatste E en F
> verwijderen.

Waarschijnlijk gaat het om een naam die aan het volume is gegeven. Kan via
Schijfbeheer maar ook door in de Verkenner de eigenschappen van een drive te
bekijken (rechtsklik, eigenschappen). In het bovenste veld op het eerste
tabblad kun je een ander commentaar invullen of het bestaande weghalen.

Jetze Mellema (MS MVP)

Jake

Re: Drive letters
Dit heb ik uitgevoerd en in computer>manage staat alles correct. Echter als
ik Computer aanklik zie ik slechts de C schijf, maw D en En zijn verdwenen.
Vroeger bij XP Pro loste ik zoiets op met part. magic, maar hier werkt dat
niet. Hoe los ik dit op?

> [...]
> te bekijken (rechtsklik, eigenschappen). In het bovenste veld op het
> eerste tabblad kun je een ander commentaar invullen of het bestaande

Jawade

Re: Drive letters
In article <ehq7KVEAIHA.320@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>, Jake <santman@planet.nl> says...
> [...]
> Vroeger bij XP Pro loste ik zoiets op met part. magic, maar hier werkt dat

Weet je zeker dat die 2 partities in Schijfbeheer een driveletter
hebben?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl
Krulle

Re: Drive letters

"Jake" <santman@planet.nl> schreef in bericht
> Ik gebruik 2 HD. De eerste is C, de tweede heeft 2 partitions, die gemerkt
> staan als D(E) en E(F).
> Dit is onlogisch en ik will de tussen haakjes geplaatste E en F
> verwijderen. Hoe doe ik dit?

Probeer dit eens:
Drive letters veranderen.

Dit zou u probleem moeten oplossen:
Ga via start naar Zoekopdracht starten en voer het volgende uit (zonder de
quotes):
"diskmgmt.msc" (Disk Management) klik bovenaan en doorgaan, vergroot uw
beeld.
Klik rechts op een schijf waarvan je de letter wil veranderen en kies
"Stationsletter en paden wijzigen" of "change driver letter and paths"
Je kunt best eerst de Cd-rom's van letter veranderen:
Hieronder een voorbeeld, wijzig dit volgens uw keuze.
Cd-rom D: --> H: (want "F:" is nog bezet door HD)
Cd-rom E: --> I: (want "G" is nog bezet door HD)
Hd. F: --> D:
Hd. G: --> E:
De letters "F" en "G" zijn nu weer vrij voor je Cd-rom's
Cd-rom H: --> F:
Cd-rom I: -->G:

Mvg.

Jake

Re: Drive letters

"Krulle" <krulleNOMAIL@no.no> wrote in message

> [...]

> Hd. F: --> D:
> Hd. G: --> E:
> De letters "F" en "G" zijn nu weer vrij voor je Cd-rom's

Dit heb ik gedaan en het probleem is opgelost. Met dank voor alle hulp!