Verplaatsen van programma's

Andre

Verplaatsen van programma's
Hallo,

Op mijn HP desktop staan drie partities;

C: is vista premium en overige software
D: is op dit moment leeg
L: is de recovery software door HP daar geplaatst

Nu wil ik graag vista op 1 partitie en de overige software op de lege
partitie. Nu ligt het voor de hand om te zeggen verwijder de software en
install. deze op de lege partitie, dit hoeft natuurlijk geen probleem te
zijn behalve dan de factor tijd. Maar ik meen mij te herinneren dat er
software voor is die dit uistekend kan doen. Ik weet helaas niet meer de
naam van het progje. Of, een andere mogelijkheid; heb ik de klok horen
luiden? maar weet ik niet waar .....................hangt--)

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

alvast bedankt
Gr.
Andre

Mamamegs

Re: Verplaatsen van programma's
Andre wrote on 25-9-2007 :
> [...]
> mogelijkheid; heb ik de klok horen luiden? maar weet ik niet waar
> .....................hangt--)
>
> Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Je kunt niet zomaar programma's naar een andere partitie gaan
verplaatsen, dan werkt er niet veel meer. Alle paden en register
entries kloppen dan niet meer. Waarom wil je zo graag alle software op
een andere partitie? Het heeft geen enkele meerwaarde om dit te doen.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Andre

Re: Verplaatsen van programma's

"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.ccbe7d79d72ac6c5.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> niet meer. Waarom wil je zo graag alle software op een andere partitie?
> Het heeft geen enkele meerwaarde om dit te doen.

Hallo Mamamegs,

Dat idee komt voort uit een gevoel van safety. Zo van, gebeurt er wat met
vista dan blijven de progs ongedeerd, je hoeft dan alleen die vista partitie
te herstellen hetzij door vista opnieuw te installen of een format. Ik zit
daar natuurlijk ook niet op te wachten. Ik zat vooral preventief te denken,
of ben ik veel te moeilijk aan het doen?

Gr.
Andre

Mamamegs schreef op 25-9-2007 20:14:

> Waarom wil je zo graag alle software op een
> andere partitie? Het heeft geen enkele meerwaarde om dit te doen.

Toch doe ik dat wl, met als argument dat mijn _echte_ systeempartitie
dan lekker klein blijft en dientengevolge de Images ook behapbaar blijven.

Jawade

Re: Verplaatsen van programma's
In article <018327A5-2D58-42D0-A34F-3B0FEB8545BB@microsoft.com>, Andre <andrewilgeenspam@wanadoo.nl> says...
> [...]

> daar natuurlijk ook niet op te wachten. Ik zat vooral preventief te denken,
> of ben ik veel te moeilijk aan het doen?

En dacht jij dat als je programma's op een andere partitie staan,
ze nog gaan werken als je je Vista opnieuw installeert?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl
Andre

Re: Verplaatsen van programma's

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.216376073c7c931098978a@news.microsoft.com ...
> [...]

> http://jawade.nl (Mirror op http://www.geocities.com/kolibrie.geo)
> Bootmanager, ClrMBR, DiskEditors, POP3lezer, Filebrowser, Kalender

Oeps, daar was ik even aan voorbij gegaan!

gr.
Andre

Andre

Re: Verplaatsen van programma's

"karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> Toch doe ik dat wl, met als argument dat mijn _echte_ systeempartitie dan
> lekker klein blijft en dientengevolge de Images ook behapbaar blijven.

Dus als je de Image terugzet, werkt de software op de andere partitie dan
nog?

( begin geloof ik de draad even kwijt te raken )

gr.
Andre

Andre schreef op 25-9-2007 21:31:

> "karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> Dus als je de Image terugzet, werkt de software op de andere partitie
> dan nog?

Ja en nee: de software die vr het maken van de image al geinstalleerd
was werkt nog. Wat daarna is geinstalleerd niet meer, die moet je even
opnieuw installeren. Maar dat is ook zo als je alles op de c:-partitie zet.

KeesC

> [...]
> was werkt nog. Wat daarna is geinstalleerd niet meer, die moet je even
> opnieuw installeren. Maar dat is ook zo als je alles op de c:-partitie

Precies! Zo werk ik ook. Het scheelt hoopjes image-GB's als je een paar
images wilt bewaren om 1 of meer stappen terug te kunnen gaan.
En uiteraard Mijn Documenten etc. naar de D: schijf verhuizen om ze bij het
terugzetten van een image niet kwijt te raken.

Kees.

KeesC schreef op 25-9-2007 22:21:

> [...]
> En uiteraard Mijn Documenten etc. naar de D: schijf verhuizen om ze bij het
> terugzetten van een image niet kwijt te raken.

Zo heb ik ook het Bureaublad en het Menu Start op D: gezet. Dan zie ik
na het terugzetten van een image me**** wat er niet meer werkt en ik
blijkbaar nog even moet her-installeren.