Internet explorer werkt niet meer

Jan

Internet explorer werkt niet meer
Ik heb afgelopen woensdag een laptop gekocht bij aldi.
Na de installatie werkt alles perfect, maar na een tijdje krijg ik de
melding 'internet explorer werkt niet meer'.
Volgens de melding wordt er naar een oplossing gezocht en moet ik geduldig
afwachten.
Ik heb contact genomen met microsoft, maar daar zegt men dat de leverancier
van de pc het probleem moet oplossen, of ik hen moet betalen om een
oplossing te zoeken.
De leverancier heeft ook geen pasklare oplossing.
Ik zou de laptop kunnen inleveren en probleemloos mijn geld terugkrijgen,
maar het lijkt me een goed toestel.
Het is gewoon windows vista dat suckt.

Weet iemand een oplossing ?
Hebben nog mensen dit probleem ?
Is er een mogelijkheid dat ik windows xp op de laptop zou kunnen zetten ?
Alle hulp is welkom.

Mamamegs

Re: Internet explorer werkt niet meer
After serious thinking Jan wrote :
> [...]
>
> Weet iemand een oplossing ?
> Hebben nog mensen dit probleem ?
> Is er een mogelijkheid dat ik windows xp op de laptop zou kunnen

Het is niet Vista dat sucks, maar de fabrikant van de laptop die geen
goed werkend product afleverd. Je kunt een ander toestel eisen.
Een mogelijke oplossing is on IE zonder invoegtoepassingen te draaien
en kijken of het probleem nog bestaat. Daarna één voor één weer
inschakelen totdat je de boesdoener hebt gevonden. Verder kunnen ook
niet compatible programma's voor dit verschijnsel zorgen, een
Systeemherstel kan dan helpen.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Andre

Op Tue, 25 Sep 2007 11:18:51 GMT schreef "Jan" <invalid@telenet.be>:

>Het is gewoon windows vista dat suckt.

Toch sterk dat iedereen altijd vind dat Vista Sucks,

Nooit vinden ze dat ze zelf tekort komen,
of ergens iets fout gedaan hebben. ;-)))

--

mvg, Andre
Wim Hekken ;-)

Jan schreef:
> [...]
> melding 'internet explorer werkt niet meer'.
> Volgens de melding wordt er naar een oplossing gezocht en moet ik geduldig

Ik zie dan ook nooit een oplossing verschijnen :-(

> Ik heb contact genomen met microsoft, maar daar zegt men dat de leverancier
> van de pc het probleem moet oplossen, of ik hen moet betalen om een
> oplossing te zoeken.

Daar moet je geen hulp van verwachten.

> De leverancier heeft ook geen pasklare oplossing.
> Ik zou de laptop kunnen inleveren en probleemloos mijn geld terugkrijgen,
> maar het lijkt me een goed toestel.
> Het is gewoon windows vista dat suckt.

Dat is niet mijn mening, maar er komt binnenkort een Service Pack. De
beta versie is al verschenen

> Weet iemand een oplossing ?

Gebruik, desnoods als experiment een ander browser. Mozilla Firefox,
Opera of Safari.

> Hebben nog mensen dit probleem ?

De weinige keren, dat ik I.E. 7 gebruik, werkt deze als een zonnetje.

> Is er een mogelijkheid dat ik windows xp op de laptop zou kunnen zetten ?
> Alle hulp is welkom.

In sommige gevallen kan je Windows XP weer installeren zie:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=73363
--

Wim Hekken ;-p)
Jan

Re: Internet explorer werkt niet meer
Ik kwam dit tegen op internet voor je.

Microsoft beveiligingsupdates slopen Internet Explorer 7
18 mei 2007 | Security.nl

Sommige Windows gebruikers konden na het installeren van de
beveiligingsupdates van deze maand geen Internet Explorer 7 meer gebruiken,
zo heeft Microsoft bevestigd. Na het installeren van de updates verscheen er
tijdens het starten van Internet Explorer een waarschuwingsvenster. Als de
gebruiker het venster sloot, kon de browser niet meer starten.

Het probleem met het waarschuwingsvenster doet zich alleen voor op machines
waar de Temporary Internet Files is verplaatst. IE heeft niet de juiste
toegangsrechten tot de nieuwe map, waardoor het de waarschuwing geeft en
niet kan starten. De softwaregigant heeft het probleem nog in onderzoek,
maar komt alvast met twee oplossingen.

De eerste is het terugzetten van de Temporary Internet Files map, de tweede
oplossing is IE toegang tot de nieuwe map geven. Sommige gebruikers klagen
dat zij de map helemaal niet verplaatst hebben. Volgens Ottmar Freudenberger
zit het probleem in de 'PhishingFilter' submap. Door deze map te verwijderen
wordt het probleem wel opgelost.