Testmodus (DRM management?)

Rijk

Testmodus (DRM management?)
I had a HDD crash on a HP DC5700 MicroTower.
Now I have reinstalled Windows Vista with the Restore CD's from HP.
Now the installation is ready, on the 4 corners of the screen, I see the
text: "Testmodus". And the following text is center above on the screen:
"Microsoft(R) Windows(R) (Build 6000)"

Is there anybody that know a solution for this problem?
Hans Schuts

Re: Testmodus (DRM management?)
Op Tue, 25 Sep 2007 01:16:01 -0700, Rijk
<Rijk@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>"Microsoft(R) Windows(R) (Build 6000)"
>Is there anybody that know a solution for this problem?

Voor welk probleem?

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Mamamegs

Rijk wrote on 25-9-2007 :
> [...]
> screen: "Microsoft(R) Windows(R) (Build 6000)"
>
> Is there anybody that know a solution for this problem?

Probeer dit eens:
Start de Opdrachtprompt met admin rechten.
Achter de prompt tiep je: bcdedit /set testsigning off
Helpt dit?

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Rijk schreef op 25-9-2007 10:16:
> [...]
> "Microsoft(R) Windows(R) (Build 6000)"
>
> Is there anybody that know a solution for this problem?

Activerings-deadline verlengen en alsnog activeren ?
http://windowssecrets.com/comp/070215/#story1

Mamamegs

Rijk wrote on 25-9-2007 :
> [...]

Probeer dit eens:
Start de Opdrachtprompt met admin rechten.
Achter de prompt tiep je: bcdedit /set testsigning off

PS: wel even opnieuw opstarten, was ik vergeten...

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Rijk

Re: Testmodus (DRM management?)
De teksten "Testmodus" in de 4 hoeken van het scherm horen hier normaal
gesproken niet te staan. Als je in veilige modus opstart, krijg je ook van
dit soort teksten bovenin het scherm.

"Hans Schuts" wrote:

> Voor welk probleem?
> --
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Hans Schuts
> nieuwsAThschutsPUNTnl
> www.hschuts.nl

Rijk

Re: Testmodus (DRM management?)
De meldingen in de hoeken van het scherm zijn nu weg. Maar ik heb daar nu 1
andere melding voor teruggekregen rechts onderin het scherm.
De volgende tekst is daar zichtbaar:

Windows Vista (TM)
Alleen voor testdoeleinden. Build 6000

"Mamamegs" wrote:

> [...]
> Achter de prompt tiep je: bcdedit /set testsigning off
> Helpt dit?
>
> PS: wel even opnieuw opstarten, was ik vergeten...

Rijk explained :
> [...]
> daar nu 1 andere melding voor teruggekregen rechts onderin het
> scherm. De volgende tekst is daar zichtbaar:

Ik zou even contact opnemen met HP, kennelijk zit er iets niet goed in
hun recovery CD... De Vista Testmodus laat het namelijk toe dat
allerlei
soorten code uitgevoerd kunnen worden, zonder dat Vista zich ermee
bemoeid, dus echt veilig is het niet... :-( (Dat is wat ze noemen 'the
understatement of the year...')
De testmodus wordt ook nog wel eens misbruikt om DRM protected content
onversleuteld te kunnen lezen in Vista 64 bit.
Geef in CMD (als admin) eens de opdracht bcdedit <enter>
Onder het kopje Bootloader, staat testsigning dan op 'yes', of komt die
in het lijstje niet voor?

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Mamamegs

Re: Testmodus (DRM management?)
Rijk presented the following explanation :
> [...]
> daar nu 1 andere melding voor teruggekregen rechts onderin het
> scherm. De volgende tekst is daar zichtbaar:

Even een andere vraag, als je tijdens het opstarten F8 indrukt, zoals
je normaal ook de boot opties als veilige modus krijgt, kies dan eens
voor Windows normaal opstarten. Maakt dat nog wat uit?

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Rijk

Re: Testmodus (DRM management?) OPLOSSING :-)
Het zit inderdaad waarschijnlijk niet goed met de Recovery CD van HP.

Bij HP snappen ze het niet helemaal als je met deze vragen aankomt dus toch
zelf maar aan het zoeken gegaan.

Een andere 'oplossing' is op de volgende pagina te vinden:

http://www.mydigitallife.info/2006/1...-from-desktop/

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!

Rijk