Opstarten programma's traag

Jan

Opstarten programma's traag
Ik gebruik vista 64 op een amd 4200 processor met 2 sata HD's, nu heb ik
diverse probleempjes en weet niet of er iets aan te doen is of meer mensen
deze problemen hebben.

Te eenste gebruik ik naast de mediacenter van microsoft ook winamp (nieuwste
versie) nu als ik een mp3 wil luisteren en ik deze aanklik winamp zou moeten
opstarten nu kan dat wel eens heel lang duren voordat hij opstart of hij
start helemaal niet op, snap hier niet zo veel van onder XP kwam hij binnen
no time op het scherm.

Ten tweede als ik een dvd wil kijken dan gebruik ik cyberlinkpowerdvd
Version 7.3 Ultra om deze te bekijken, maar nu stop deze na enige tijd met
het afspelen of staat een tijdje stil en gaat na enige tijd wel weer verder.

Wie heeft hier ook last van of weet een oplossing...

CounterstrikeFreak«

Re: Opstarten programma's traag
Het is z˛ dat Jan formuleerde :
> Ik gebruik vista 64 op een amd 4200 processor met 2 sata HD's, nu heb ik
> diverse probleempjes en weet niet of er iets aan te doen is of meer mensen
> deze problemen hebben.

Vista is zwaar maar wat zijn je pc spec precies.
Ik gebruik op een van mijn pc's vista en merk dat vista wel zwaarder is
maar goed.

> [...]
> start helemaal niet op, snap hier niet zo veel van onder XP kwam hij binnen

Welke winamp 5 heb je precies misschien ( beta ) is vaak beetje buggie.

> [...]
> 7.3 Ultra om deze te bekijken, maar nu stop deze na enige tijd met het
> afspelen of staat een tijdje stil en gaat na enige tijd wel weer verder.

Zit dan de dvd in de dvd speler of staan de files ergens op de
hardeschijf.
Want is het de eerste optie misschien staat je dvd-brander/speler op
pio ipv dma dit zou een goede oplossing zijn.

> Wie heeft hier ook last van of weet een oplossing...

Dus ik zou zeggen laat eens wat meer info achter .

Cs-Freak

--
nieuws eeeuh dinges dot nl
Jan

Re: Opstarten programma's traag
De comp is een amd Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ 2,2Ghz moederboard Asus
M2N video kaart Asus EN 7300LE HD's zijn
Maxtor STM3250820A ATA en WD 250GB SATA300 DVD is ook van Asus 18X SATA
het geheugen is 1024 MB. DDR2 128MX64 667 C4 (is aan de lage kant er komt
meer in)

De versie van Winamp die ik gebruik is de laatste download van de site V5.5
build 1550 Deta (X86) van sep 2007

De files speel ik af vanuit mijn HD in een DVD map maar hetzelfde gebeurd
ook als ik gewoon een DVD afspeel, en de DVD speler is standaard
geinstalleerd onder vista.

Ik heb voorzover ik het nu zie verders geen problemen met vista, alles
functioneerd naar behoren, alleen enkele spelletjes zouden wel iets sneller
kunnen werken maar ik denk dat dat echt een geheugenprobleem is.