Bluetooth

Michel

Bluetooth
Ik probeer onze mobieltjes middels Bluetooth met mijn pc te verbinden. Ik
had een BT-adapter, installeerde de software, de pc vond de mobieltjes en
vice versa maar de twee pairen ging niet en ik kon bijgevolg ook geen
bestanden van het mobieltje naar de pc sturen. In de winkel hebben ze eea
uitgetest en nu blijkt dat die adapter van D-Link niet werkt onder Vista. Er
zijn ook geen drivers te vinden hoewel D-Link al in januari beloofde die
spoedig te leveren. De zaak kon geen andere BT-adapter leveren die wl onder
Vista werkt. Geld teruggekregen maar mijn probleem is niet opgelost. Weet
iemand welk merk er wl BT-adapters heeft die compatibel zijn met Vista? Die
D-Link kostte 25 euro. Goedkoper dan een usb-kabeltje dat je kan aansluiten
op het mobieltje, de dieven!

Dank.

--
Michel

QPC

Re: Bluetooth

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht
> [...]
> Vista? Die D-Link kostte 25 euro. Goedkoper dan een usb-kabeltje dat je
> kan aansluiten op het mobieltje, de dieven!

Ikzelf gebruik Bluetooth van het merk BELKIN, deze werkt feilloos en wordt
door Vista herkend zonder dat je daar stuurprogramma's voor moet
installeren.

Michel

Re: Bluetooth
"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> Ikzelf gebruik Bluetooth van het merk BELKIN, deze werkt feilloos en wordt
> door Vista herkend zonder dat je daar stuurprogramma's voor moet

Dank voor deze info, ook dank aan Michel Nijhuis die mij per mail
antwoordde.

Ik heb in mijn woonplaats een paar winkels gevonden waar ze die adapters
verkopen. Maandag ga ik er eentje halen

--
Michel

riet boon

> [...]

> antwoordde.
>
> Ik heb in mijn woonplaats een paar winkels gevonden waar ze die adapters

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik heb vorige week een Bluetooth 2.0
USB Adapter van Sitecom gekocht, waarmee je een draadloze verbinding kunt
maken met je bluetooth apparaten, dus ook je mobieltje.
Bij mij werkt het ook onder Vista Premium.
Je moet wel een progje installeren, maar de prijs van ? 10,- maak dat wel
goed.
Ik vroeg in de winkel naar zo'n kabeltej en toen kreeg ik dit advies.
Groeten, Riet.

Michel

Re: Bluetooth
"riet boon" <mcboon@doge.nl> schreef in bericht

> [...]

> goed.
> Ik vroeg in de winkel naar zo'n kabeltej en toen kreeg ik dit advies.

Ok, dank voor je info. Ik heb inmiddels een Trust gekocht van 12 euro.
werkt prima tussen pc en mobeltje en je kan hem natuurlijk ook gebruiken
voor andere toepassingen.
Prima vervanging voor die geldverslindende kabeltjes. Mijn vrouw en ik
hebben beiden een Samsung mobieltje maar niet van hetzelfde type. De
kabeltjes die erbij passen hebben niet hetzelfde stekkertje. Zo'n kabeltje
kost al gauw 25 euro (de dieven!). Leve Bluetooth.

--
Michel

Frans

Re: Bluetooth
Michel wrote:
> [...]
> kabeltjes die erbij passen hebben niet hetzelfde stekkertje. Zo'n
> kabeltje kost al gauw 25 euro (de dieven!). Leve Bluetooth.

Zoiets wilde ik ook, maar moet je mobiel dan ook bluetante zijn?

riet boon

Re: Bluetooth

"Frans" <frans@discusions.microsoft.com> schreef in bericht
> Michel wrote:
> Ok, dank voor je info. Ik heb inmiddels een Trust gekocht van 12 euro.

> Zoiets wilde ik ook, maar moet je mobiel dan ook bluetante zijn?

Lijkt me logisch toch. Anders kan je geen verbinding maken.
Groeten, Riet.