Partities aanpassen

Bert G. Vos

Partities aanpassen
Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht met Windows Vista Business.
Ik gebruik op een andere laptop ook al Windows Vista, en daar was ik ook al
op zoek naar het volgende.
Ik gebruikte in WinXP altijd Partition Magic om mijn hardeschijf in meerdere
partities te verdelen. Ok dat ik een bestaande partitie wilde wijzigen in
formaat zonder data verlies.

Nu heeft mijn nieuwe laptop dus 1 partitie en die wil ik graag aanpassen,
zodat mijn hardeschijf 2 partities heeft, en Systeemschijf en een
dataschijf.

Ik heb Partition Magic geprobeerd, maar die blijkt niet Vista-compatible te
zijn. Wie weet welk programma het zelfde kan als Partition Magic (van
Powerquest). Dus een partie aanmaken zonder dat ik dataverlies hebm op een
bestaande partitie...

Alvast bedankt voor jullie mogelijke antwoorden.

Groeten uut Tolbert,

Bert............................

Jawade

Re: Partities aanpassen
In article <46f17ede$0$239$e4fe514c@news.xs4all.nl>, Bert G. Vos <bertnews@xs4all.nl> says...
> [...]
> bestaande partitie...
>
> Alvast bedankt voor jullie mogelijke antwoorden.

Het mooiste is waarschijnlijk Acronis Disk Director Suite 10.0
maar die is normaal gesproken niet gratis.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl

Re: Partities aanpassen
Bert G. Vos schreef op 19-9-2007 21:55:
> [...]
> een bestaande partitie...
>
> Alvast bedankt voor jullie mogelijke antwoorden.

In principe heb je daar bij Vista geen 3rd party software voor nodig. In
Schijfbeheer kun je een bestaande partitie verkleinen en in de
vrijgekomen ruimte nieuwe partities aanmaken.
[rechtsklik op Computer - beheren - Schijfbeheer]

Krulle

Re: Partities aanpassen

"Bert G. Vos" <bertnews@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]
> bestaande partitie...
>
> Alvast bedankt voor jullie mogelijke antwoorden.

Zie eens op "alt.nl.os.windows.vista" daar is een draad bezig onder "Partion
Manager"

Mvg.

Mamamegs

Re: Partities aanpassen
Krulle was thinking very hard :

> Zie eens op "alt.nl.os.windows.vista" daar is een draad bezig onder
> "Partion Manager"

Die draad loopt hier ook... ;-)

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?