Scanner Canon

Roestinneke

Scanner Canon
Geachte,
ik heb mij recent een nieuwe pc aangeschaft met de Vista er bij.
Vroeger gebruikte ik XP Home Edition.
Toen werkte mijn scanner zonder problemen.Nu herkent mijn pc het apparaat
zelfs niet.
Ik heb de nodige drivers geinstalleerd en toch niets.
De print zelf is te groot om door te sturen maar deze nr van het type van de
scanner kan misschien ook helpen."N670U/N676U"
Via configuratiescherm en dan scanners zegt hij "Apparaat gereed "en als hij
moet scannen vind hij geen initialisering.

Wat te doen a.u.b.
Allert Kikkert

Re: Scanner Canon
Roestinneke wrote:
> [...]
> Via configuratiescherm en dan scanners zegt hij "Apparaat gereed "en als hij
> moet scannen vind hij geen initialisering.

Hallo,

Heeft u al op de website van canon gekeken of daar al een nieuwe drive
is voor het werken onder vista ?.

vr.gr. Allert
Roestinneke

Re: Scanner Canon
Bedankt voor de reactie.
Ja heb zelfs uren gaan kijken zowel bij Google en Cannon.
Naar de gepaste drivers en gevonden en gedownload en uitgevoerd en
uitgepakt!!!!
Heb heel de rimram gedaan en nog doet mijn scanner niks

"Allert Kikkert" wrote:

> Hallo,
>
> Heeft u al op de website van canon gekeken of daar al een nieuwe drive
> is voor het werken onder vista ?.
>
> vr.gr. Allert

Daan

Re: Scanner Canon

"Roestinneke" <Roestinneke@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> uitgepakt!!!!
> Heb heel de rimram gedaan en nog doet mijn scanner niks

Hallo,

Ik heb ook een Canon scanner, die ik niet geinstalleerd kon krijgen.
Zelfs niet met hulp van de helpdesk van Canon (Ze stuurde mij een mailtje
met de installatie beschrijving)
Er zat een CD bij met de drivers, als je daarbij de setup uitvoerde
installeerde hij de drivers maar de scanner nooit aan de praat te krijgen.
Nu heb ik het al een paar keer door windows laten installeren en dan werkt
het wel.

Ik doe het op de volgende manier.

Nieuwste driver bij Canon opgehaald, deze in een map op HD gezet. (kopie van
deze driver bewaard)

Configuratiescherm --> toevoegen scanner --> Laten zoeken in de map op de
HD.
Dan krijg ik hem wel geinstalleerd. en prima werkend.

Ik weet niet of je het al op deze manier hebt geprobeert.

succes
Daan

Roestinneke

Re: Scanner Canon
Hallo Daan,de eerste die mij echt concreet iets zegt,bedankt daar voor.
Met HD bedoel je toch de externe schijf hé of bedoel je gewoon de harde
schijf??
En met de laatste driver bedoel je toch die voor alleen mijn type van
scanner?
Want dan wil ik het zo nog wel eens proberen.
Ik wacht nog even op je antwoordje?
Dank je wel en vriendelijke groeten.

"Daan" wrote:

> [...]

> Dan krijg ik hem wel geinstalleerd. en prima werkend.
>
> Ik weet niet of je het al op deze manier hebt geprobeert.

Mamamegs

Re: Scanner Canon
Roestinneke has brought this to us :
> [...]
> scanner?
> Want dan wil ik het zo nog wel eens proberen.

Als ik ook een concrete bijdrage mag doen...
Ga naar deze link en download het exe bestand.
http://software.canon-europe.com/software/0025767.asp

Dubbelklik op het bestand en op de vraag waar het bestand 'unzipped'
moet worden geef je als lokatie het Bureaublad. Daar vind je nu twee
bestanden, README.TXT en SetupSG.exe, dubbelklik op dit bestand om de
setup uit te voeren. Wordt de scanner nu nog steeds niet herkent, volg
dan de instructies van Daan, via de wizard scanner toevoegen.

P.S.: HD staat voor Hard Disk, harde schijf dus.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Allert Kikkert

Re: Scanner Canon
Roestinneke wrote:
> [...]
> uitgepakt!!!!
> Heb heel de rimram gedaan en nog doet mijn scanner niks

Hallo,

Dan lunt u beter contact opnemen met canon, evt. via mail. Kan me niet
indenken dat u de eerste bent die tegen dit probleem aanloopt. Je ziet
de laatste tijd veel mensen die problemen hebben met bestaande
randapparatuur die moet samen werken met vista.

vr.gr. Allert