Hoe juiste pictogrammen te zien

Ruud Uphoff

Hoe juiste pictogrammen te zien
Hi,

Van een snelkoppeling naar een oude DOS applicatie wordt een blanco
pictogram getoond, alhoewel het juiste pictogram is opgegeven en ook
wordt getoond op het tabblad "Programma" van de snelkoppeling.

Hoe krijg ik het juiste pictogram daadwerkelijk op het bureablad te
zien?

Iets soortgelijks doet zich voor met internet snelkoppelingen. Na een
boezoek aan een site die een "favicon.ico" beschikbaar heeft wordt dit
keurig getoond op tabblad "Algemeen" van de snelkoppeling. OOk als ik de
snelkoppeling daarna met het kladblok bekijk staat achter "IconFile=" de
URL naar het icoontje. Alleen wordt het niet getoond op het bureaublad.

Bug?
--

Met vr. gr,
Ruud Uphoff

Re: Hoe juiste pictogrammen te zien
Ruud Uphoff schreef op 16-9-2007 21:28:
> [...]
> snelkoppeling daarna met het kladblok bekijk staat achter "IconFile=" de
> URL naar het icoontje. Alleen wordt het niet getoond op het bureaublad.

Wat heet bug ..... nee voor .pif files , ja voor .url files denk ik:

Omdat ik precies dezelfde problemen had als jij ben ik maar eens op
onderzoek uitgegaan.

Dat met die .pif's naar 16-bits applicaties is 'by design' .. :-( Zie
bijvoorbeeld:
http://forums.techguy.org/windows-vi...iles-will.html
Ik heb dat (in de test) zo opgelost:
Snelkoppeling met als doel cmd /c c:\test\turb.bat , en in die turb.bat
staat dan de aanroep c:\turbo3\turbo.com (ja ja, nog de oude turbo3
compiler ;-) )
Van _die_ snelkoppeling (die nu een .lnk is), kun je het pictrogram
keurig instellen.

Met .url's is iets doms aan de hand, iets wat ik wel degelijk een bug
zou willen noemen:
Als eerste heb ik de minimale omvang van de tijdelijke internetbestanden
maar opgeschroefd naar 50MB, anders lukte er helemaal niets (blanco
pictogrammen in de snelkoppelingen).
Toen kwamen de snelkoppelingen op het bureaublad weer tevoorschijn met
het bekende E-pictogram van IE, géén favicons.
Toen maar eens UAC uitgeschakeld, en zowaar, de .url's op het bureaublad
vertoonden wel weer het favicon!!
UAC weer ingeschakeld en de al aanwezige snelkoppelingen (mét favicon)
blijven staan en doen het ook nog. Nieuwe snelkoppelingen weer alleen
met het E-pictogram :-(
Maar als je dan de cookies wist (in IE) blijven de snelkoppelingen (met
favicon) wel staan, maar ze doen het niet meer :-( :-(

De ellende wordt naar mijn idee veroorzaakt door het feit dat met UAC
uitgeschakeld de favicons worden opgeslagen in
C:\Users\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Te mporary Internet
Files\Content.IE5\+5 mappen
maar met UAC ingeschakeld in
C:\Users\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Te mporary Internet
Files\Low\Content.IE5\+5 mappen

Kennelijk kan zo'n bureaubladsnelkoppeling niet 'kijken' in die
....\Low\... map

[Nog iets 'doms' : kopieer zo'n snelkoppeling (.url) eens naar een map
op het bureaublad: wég favicon als je kiest voor tegels of normale of
grotere pictogrammen :-( Alleen bij 'kleine pictogrammen' of 'lijst'
blijf je het favicon zien]

Mamamegs

Re: Hoe juiste pictogrammen te zien
karelV expressed precisely :
> Ruud Uphoff schreef op 16-9-2007 21:28:

<knip>

> Omdat ik precies dezelfde problemen had als jij ben ik maar eens op
> onderzoek uitgegaan.

<knip>
> [...]
> Files\Low\Content.IE5\+5 mappen
>
> Kennelijk kan zo'n bureaubladsnelkoppeling niet 'kijken' in die

Ik geloof niet dat dat het probleem is, je kunt de map Temporary
Internet Files vrij makkelijk verplaatsen. Als test heb ik hem eens
verplaatst naar mijn data schijf, maar zelfs dan lukt het niet.

Microsoft zelf zegt er dit over:
http://support.microsoft.com/kb/930426

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Mamamegs schreef op 17-9-2007 15:44:
> [...]

> Internet Files vrij makkelijk verplaatsen. Als test heb ik hem eens
> verplaatst naar mijn data schijf, maar zelfs dan lukt het niet.

Het is geen kwestie van mappen verplaatsen. Die map met ...\Low\.. is de
standaardmap waarin IE zijn tijdelijke internetbestanden opslaat als je
UAC aan hebt staan. Dat is een speciaal beveiligde map. Eén van de
ontwerpers van IE (Mike Friedman) probeert hier
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/09/528963.aspx uit te leggen
hoe dat precies zit.
[Je gebruikt toch wel TotalCommander, daarmee kun je al die mappen luid
en duidelijk zien]

Mamamegs

Re: Hoe juiste pictogrammen te zien
karelV presented the following explanation :

> [...]
> hoe dat precies zit.
> [Je gebruikt toch wel TotalCommander, daarmee kun je al die mappen

Ik heb zelf UAC uitstaan en ik krijg ook gewoon het standaard IE
pictogram. Ook de suggestie van MS uit de support link werkt bij mij
niet. Een hele grote omweg die wel werkt is om alle favicon.ico
bestandjes die je op je bureaublad wilt zien vanuit Temporary Internet
Files te copieren naar een 'Icons' map in b.v. Documents. Dan
rechtklik je op het IE pictogram op je bureaublad en kiest voor 'Ander
pictogram'. Zoek nu het juiste pictogram op in je 'Icons' map. Niet
zoals het hoort, maar ja... :/
Er is een programmaatje dat (copieren) ook voor je kan doen, maar ik
ben helaas de naam even kwijt...

Mamamegs schreef op 17-9-2007 16:25:

> Ik heb zelf UAC uitstaan en ik krijg ook gewoon het standaard IE
> pictogram.

Merkwaardig is het wel. Als ik UAC uitzet (of, wat voor dit probleem
hetzelfde effect heeft, de 'Beveiligde modus' van IE uitzet) krijg ik
consequent de goede iconen bij bureaublad-snelkoppelingen.
[gewoon de url uit de adresbalk gesleept naar het bureaublad]