Mail beheer

Huib

Mail beheer
Hallo

Ik heb een nieuwe accountgroep aangemaakt en enkele e-mail aliassen naar
daar verplaatst.
Bij accountgroep1: uiteraard de betrokken e-mails verwijderd.

Alles werkt naar behoren doch: als ik nu een mail stuur naar een verplaatst
e-mailadres (in accountgroep2) dan krijg ik die toch nog binnen in mijn
accountgroep1.

Ik snap er niets van, wie kan me een tip geven?

Met dank
Huib

Hans Schuts

Re: Mail beheer
Op Sun, 16 Sep 2007 13:10:02 +0200, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>accountgroep1.
>Ik snap er niets van, wie kan me een tip geven?

Niet met aliassen maar met aparte emailadressen werken. Een alias is
gewoon een "weliswaar een ander adres, maar dezelfde postbus".

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Huib

Re: Mail beheer
Dag Hans,
Zelfs met een alias zou het volgens mij niet mogen kunnen werken als de
betrokken e-mailaccount niet beschikbaar is in de accountgroep.

Nu is het een e-mail adres die toebehoord aan een aparte mailbox en het
werkt ook niet.

Nog straffer ik heb het betrokken e-mailadres totaal verwijderd op Vista en
het de betrokken e-mail wordt nog verzonden.
Hij is niet verwijderd op de server doch dat heeft daar toch totaal niets
mee te maken.

Enige verklaring ?

Groeten
Huib

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Niet met aliassen maar met aparte emailadressen werken. Een alias is
> gewoon een "weliswaar een ander adres, maar dezelfde postbus".
> [...]

Hans Schuts

Re: Mail beheer
Op Sun, 16 Sep 2007 19:12:41 +0200, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> schreef:

>Dag Hans,
>Zelfs met een alias zou het volgens mij niet mogen kunnen werken als de
>betrokken e-mailaccount niet beschikbaar is in de accountgroep.

Uiteraard niet, want dan valt van die account geen mail op te halen.

> [...]
>het de betrokken e-mail wordt nog verzonden.
>Hij is niet verwijderd op de server doch dat heeft daar toch totaal niets

Nee, alleen dat ik er nu niet veel meer van snap wat je nou precies
hebt gedaan/bedoelt.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Huib

Re: Mail beheer
Dag Hans,
De fout gevonden, er stond nog een alias onder die bewuste mailbox waarvan
ik al 2 aliassen verplaatst had.
Blijft toch raar, een e-mail versturen naar een adres die in een andere
useraccount staat krijgt men toch binnen daar er toevallig nog een ander
e-mailadres onder de oude account staat.

Toch bedankt, door je vastberadenheid heb ik het gevonden.

> Uiteraard niet, want dan valt van die account geen mail op te halen.

> Nee, alleen dat ik er nu niet veel meer van snap wat je nou precies
> [...]

Hans Schuts

Re: Mail beheer
Op Sun, 16 Sep 2007 23:31:09 +0200, "Huib"
> [...]

>useraccount staat krijgt men toch binnen daar er toevallig nog een ander
>e-mailadres onder de oude account staat.

Ik snap nog steeds niet veel van je verhaal, maar een emailadres staat
volkomen los van een useraccount op jouw systeem, dat was jou
blijkbaar niet helemaal duidelijk.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl