Laptop Acer 9920

Bart

Laptop Acer 9920
Ik denk erover een nieuwe notebook te kopen. De Acer 9920 die sinds kort
verkrijgbaar is en een groot 20,1" scherm heeft ziet er qua specificaties
goed uit.
Echter in de testen scoort die gemiddeld en je hoort vaak bij Acer dat die
laptops relatief snel mankementen vertonen. Ook wifi zou regelamtig
uitvallen. Hoe zijn jullie ervaringen? Wat is de Vista score? Is het handig
om meer dan 2 GB geheugen erin te doen. Dank voor alle tips en evt
anternatieve goede degelijke laptops.

Mark Veldhuis

Re: Laptop Acer 9920
In article <FB6A442B-6C44-49C0-9953-E7038743D399@microsoft.com>,
bart@hccnet.nl says...
> [...]
> uitvallen. Hoe zijn jullie ervaringen? Wat is de Vista score? Is het handig
> om meer dan 2 GB geheugen erin te doen. Dank voor alle tips en evt

Ik heb een 3 jaar oude Acer laptop, waar XP op draait. Over Vista-score
kan ik je dus niets zeggen, het ding is sowieso niet krachtig genoeg om
Vista op te draaien. Maar staar je niet helemaal blind op die score, hij
is namelijk niet heilig.
Over mankementen: mijn laptop heeft wat scheurtjes in het "deksel", bij
de scharnieren, en dat is een klacht die ik vaker heb gehoord over Acer
laptops.
De hoeveelheid RAM is helemaal afhankelijk van wat je gaat doen met je
PC. 2 GB. is genoeg om Vista soepel te draaien, maar ga je grote foto's
bewerken bijvoorbeeld, of gamen, is een GB meer wellicht lekkerder.

Mark Veldhuis.
Wim Hekken ;-)

Re: Laptop Acer 9920
Bart schreef:
> Ik denk erover een nieuwe notebook te kopen. De Acer 9920 die sinds kort
> verkrijgbaar is en een groot 20,1" scherm heeft ziet er qua
> specificaties goed uit.

Zeker gezien bij Dynabyte :-) ???

> [...]
> handig om meer dan 2 GB geheugen erin te doen. Dank voor alle tips en
> evt alternatieve goede degelijke laptops.

Ik heb hem net 2 weken geleden gekocht. WiFi wordt inderdaad regelmatig
eruit gegooid, maar er wordt wel voor gewaarschuwd ("Wilt u werkelijk de
draadloze verbinding afsluiten?")
De Vista score is bij mij 4,8 met een 5,2 voor de videokaart.
Maar ik ben wel tevreden. Vooral het kijken naar films, lui liggend op
mijn bed.
Het was wel moeilijk om een passende tas te kopen.
--

Wim Hekken ;-)
Bart

Re: Laptop Acer 9920

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> [...]

> mijn bed.
> Het was wel moeilijk om een passende tas te kopen.

Hoort erg positief. Enig idee waarom wifi regelmatig uitvalt? Ligt dat aan
Acer?
Welk merk + type tas past op deze joekel?
Hij is trouwens al te koop in NL (gezien voor bijna ? 1800 incl btw)

El Patriota©

Re: Laptop Acer 9920

"Bart" <bart@hccnet.nl> wrote in message
> [...]
> uitvallen. Hoe zijn jullie ervaringen? Wat is de Vista score? Is het
> handig om meer dan 2 GB geheugen erin te doen. Dank voor alle tips en evt

Ik heb een Acer Aspire 1350 al bijna 3 jaar.
Ben er zeer tevreden mee. Nooit geen problemen mee gehad.
Draai er wel Win.XP op. Wel in het Engels ivm.Service pack 3 die alleen op
de Engelse versie werkt.
Heb er zelf wat meer geheugen in gezet, nu 1.5 Giga en dat merk je wel bij
grote programma's.
Ook de HD heb ik veranderd en er een 120Giga ingezet.
Wat betrefd Vista, inderdaad, daar kan hij het niet mee redden.
Alles loopt prima, maar grafisch is het huilen......
Dus maar doorsparen voor eentje die het wel kan.
Groetjes,
Geert,

--
FREEDOM OF SPEECH, USE IT OR LOSE IT

http://communities.zeelandnet.nl/data/novamente

Wim Hekken ;-)

Re: Laptop Acer 9920
Bart schreef:

> "Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Hoort erg positief. Enig idee waarom wifi regelmatig uitvalt? Ligt dat
> aan Acer?

Het ligt aan het programma Acer Empowering, die de functies van je
laptop bewaken. Ik heb het nog niet zo kunnen tweaken, dat de wifi
blijft werken, zonder poging tot verbreken van de verbinding.

> Welk merk + type tas past op deze joekel?

Ik heb een Targus Norbooktas 20 inch gekocht voor € 80 (nota bene bij
Dynabyte :-) )

> Hij is trouwens al te koop in NL (gezien voor bijna ? 1800 incl btw)

Ik heb er bij Dynabyte €1599 inclusief BTW voor betaald

Hou er wel rekening mee, dat laptop met tas bijna 4,5 kg wegen.

> [...]

> Ik heb er bij Dynabyte €1599 inclusief BTW voor betaald
>
> Hou er wel rekening mee, dat laptop met tas bijna 4,5 kg wegen.

Oplossing is dus eigenlijk schone installatie en alles van Acer eraf gooien,
heb al vista x64.
was in de war qua prijs. Er zijn 2 types de T7300 zag ik voor EUR 1475 en
het model 9920G-602G50HN kost bijna 1800 euries.

Bart Felten