Probleem met windows update door background intelligent transfer-s

Richy

Probleem met windows update door background intelligent transfer-s
Windows update werkt niet op mijn vista systeem.

Via diverse sites erachter gekomen dat background intelligent
transfer-service gestart dient te worden.

Als ik deze service wil starten krijg ik de volgende mededeling.

"Kand de background intelligent transfer-service op lokale computer niet
starten."

"Fout 2. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Het probleem dat bits niet gestart kan worden wordt beschreven op de site
van microsoft. Zij noemen daar bepaalde foutmeldingen waar een oplossing voor
is. Fout 2 staat daar echter niet bij.

Wie o wie kan mij helpen.
Hans

Re: Probleem met windows update door background intelligent transfer-s

"Richy" <Richy@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> van microsoft. Zij noemen daar bepaalde foutmeldingen waar een oplossing

Hoi,

Zelfde symptomen ook bij mij. Zie ook het draadje in deze groep d.d.
10-9-2007.
Na contact met M$ de volgende oplossing.
Er moet een bestandje verwijderd worden, nl. "pending.xml".
Dit bevindt zich in c\windows\winsxs. (helemaal onderaan).
Je moet wel de rechten hebben om dit verwijderen. Lukt dit niet, dan als
administrator de opdrachtprompt openen en de volgende commando's intoetsen:

takeown /f C:\Windows\winsxs\pending.xml
en daarna:
cacls C:\Windows\winsxs\pending.xml /G <gebruikersnaam>:F

Hierna kan je 't bestandje verwijderen.

Opnieuw opstarten.
Na een uurtje wachten verschijnt na verloop van tijd weer het
update-icoontje in de taakbalk en de updates kunnen weer geïnstalleerd
worden.
Het enige probleem, dat bij mij nog blijft bestaan is dat het venster met
windows-onderdelen-in-of-uitschakelen leeg blijft. Hiervoor hoop ik nog
bericht van M$ te mogen ontvangen.

Hans

Richy

"Hans" wrote:

> [...]

> Het enige probleem, dat bij mij nog blijft bestaan is dat het venster met
> windows-onderdelen-in-of-uitschakelen leeg blijft. Hiervoor hoop ik nog

Hans,

Bedankt voor je hulp. Helaas heb ik het bestandje pending.xml niet op mijn
pc staan. Ook de via de opdrachtpromp te ondernemen taken werken niet
aangezien het bestand pending.xml niet gevonden kan worden.

Nog meer oplossingen toevallig?

> [...]
> pc staan. Ook de via de opdrachtpromp te ondernemen taken werken niet
> aangezien het bestand pending.xml niet gevonden kan worden.

Ai... Vreemd dat 't bestandje er niet staat, maar vooralsnog geen verdere
oplossing.
Alleen troos je.
Vandaag nog eens geprobeerd om te zien of er nieuwe updates zijn en
natuurlijk: bingo!
Weer niet mogelijk. Nu met foutcode 800B0100.
Inmiddels M$ weer ingelicht en volgende week maar weer eens een antwoord
afwachten.

Trouwens als je de foutcode in Google intikt, dan kan je een paar dagen
uittrekken om alle links te lezen. Alleen zover ik heb kunnen nagaan staat
er geen oplossing bij. N.m.m. is het woord nu aan M$. Mocht ik iets meer
vernemen, dan hoor je nog wel.

Hans.

nijltjetweety is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Probleem met windows update door background intelligent transf
Quote:
Originally Posted by Hans View Post
> [...]

er geen oplossing bij. N.m.m. is het woord nu aan M$. Mocht ik iets meer

Dit oude draadje kan ik nu niet laten slapen.
Een lid op ons forum heeft dit probleem buiten ons om kunnen oplossen als volgt.
Hij exporteerde de registersleuten BITS van zijn laptop en importerde deze in het register van zijn desktop.
Problem solved.
Het zou dus een registerfout kunnen zijn.
Voor bovenstaande problemen zal het wat laat zijn, maar misschien is deze info nuttig in de toekomst.
Hoewel het een nogal extreme methode is werkt het blijkbaar toch.