Klok synchroniseren werkt niet

Ton

Klok synchroniseren werkt niet
Hallo,
Ik heb een probleem met het synchroniseren van de klok via internet, het wil
maar niet lukken.
Ik heb al een andere tijdserver geprobeert maar dat maakt niets uit.
Ook al in de instellingen van de firewall gekeken maar kan er niets in
vinden (mcafee firewall).
Wie weet raad?

gr. Ton

Re: Klok synchroniseren werkt niet
Ton schreef op 14-9-2007 17:11:
> [...]
> Ik heb al een andere tijdserver geprobeert maar dat maakt niets uit.
> Ook al in de instellingen van de firewall gekeken maar kan er niets in

Toch verdenk ik de McAfee firewall. Zie ook:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB...c.php?t=175528
Als je de firewall even uitschakelt, doet de tijdsynchronisatie het dan
wÚl ??

Wim Hekken ;-)

Ton schreef:
> [...]
> Ik heb al een andere tijdserver geprobeert maar dat maakt niets uit.
> Ook al in de instellingen van de firewall gekeken maar kan er niets in

Krijg je een foutmelding?
Probeer deze timeserver eens: ntp2.xs4all.nl
--

Wim Hekken ;-)
~PCfreakę~

Re: Klok synchroniseren werkt niet
Op Fri, 14 Sep 2007 17:40:50 +0200, schreef "Wim Hekken ;-)"
<a@b.invalid> het volgende.

>Krijg je een foutmelding?
>Probeer deze timeserver eens: ntp2.xs4all.nl

Die van XS heb ik kortgeleden ontdekt en maak er dankbaar gebruik van,
die werkt beter en sneller dan "time.windows.com en time.nist.gov"
Alleen gebruik ik ntp.xs4all.nl ;-)
Met dank aan XS.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
Ton

Re: Klok synchroniseren werkt niet
Hoi,

Het is gelukt het was even zoeken in die Mcafee bende maar toch gevonden:
poort 123 blijkt standaard dicht te staan in die firewall (?)
Werkt weer vlekkeloos met ntp.xs4all.nl

Bedankt voor het meedenken!

gr. Ton
Jawade

Re: Klok synchroniseren werkt niet
In article <uEp4ZSu9HHA.4736@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>, karelV <karelV@degroeten.nl> says...

> Toch verdenk ik de McAfee firewall. Zie ook:
> http://forum.computertotaal.nl/phpBB...c.php?t=175528
> Als je de firewall even uitschakelt, doet de tijdsynchronisatie het dan
> wÚl ??

Het is niet slim om de firewall even uit te schakelen, je hebt zo
wat engs binnen. Beter even de Windows-firewall inschakelen
alvorens je de andere uitschakelt.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl

Jawade schreef op 14-9-2007 18:39:

> Het is niet slim om de firewall even uit te schakelen, je hebt zo
> wat engs binnen. Beter even de Windows-firewall inschakelen
> alvorens je de andere uitschakelt.

In principe mee eens, maar gelukkig gaat Windows me**** schreeuwen ...
Maar voor wat betreft inkomend verkeer doet 'men' we erg panisch:
1. Als je achter een router zit met hardware-Firewall is een software
firewall overbodig.
2. De Windows firewall doet zijn werk prima (in Vista is die zelfs ook
voor uitgaand verkeer te configureren).
3. Een 3rd party-firewall is voor inkomend verkeer dus overbodige ballast.

Hans

Re: Klok synchroniseren werkt niet

"Ton" <ton@noway.nl> schreef in bericht
> [...]
> Ik heb al een andere tijdserver geprobeert maar dat maakt niets uit.
> Ook al in de instellingen van de firewall gekeken maar kan er niets in

Hoi,

Zelfde symptomen ook bij mij. Zie ook het draadje in deze groep d.d.
10-9-2007.
Na contact met M$ de volgende oplossing.
Er moet een bestandje verwijderd worden, nl. "pending.xml".
Dit bevindt zich in c\windows\winsxs. (helemaal onderaan).
Je moet wel de rechten hebben om dit verwijderen. Lukt dit niet, dan als
administrator de opdrachtprompt openen en de volgende commando's intoetsen:

takeown /f C:\Windows\winsxs\pending.xml
en daarna:
cacls C:\Windows\winsxs\pending.xml /G <gebruikersnaam>:F

Hierna kan je 't bestandje verwijderen.

Opnieuw opstarten.
Na een uurtje wachten verschijnt na verloop van tijd weer het
update-icoontje in de taakbalk en de updates kunnen weer ge´nstalleerd
worden.
Het enige probleem, dat bij mij nog blijft bestaan is dat het venster met
windows-onderdelen-in-of-uitschakelen leeg blijft. Hiervoor hoop ik nog
bericht van M$ te mogen ontvangen.

Hans.

Hans

Re: Klok synchroniseren werkt niet