Het moet niet gekker worden!

~PCfreak©~

Het moet niet gekker worden!
hallo

M$ update je systeem ongevraagd, ook al staat Aut-Update's uit ((

http://www.nu.nl/news/1235498/50/Mic...er_vragen.html
http://windowssecrets.com/2007/09/13...-users-consent

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
Johan

Re: Het moet niet gekker worden!
~PCfreak©~/14-09-07 15:52:
> hallo
>
> M$ update je systeem ongevraagd, ook al staat Aut-Update's uit ((

> [...]

Is heel logisch :-)
http://blogs.technet.com/mu/archive/...p-to-date.aspx

--
Met vriendelijk groet.
Johan

~PCfreak©~

Re: Het moet niet gekker worden!
Op Fri, 14 Sep 2007 16:03:50 +0200, schreef Johan <nahjo@chello.invalid>
het volgende.

>~PCfreak©~/14-09-07 15:52:

>Is heel logisch :-)
>http://blogs.technet.com/mu/archive/...p-to-date.aspx

Ik vind van niet, als ik aangeef dat ik handmatig update en dus die
aut-update uitgeschakeld heb, vind ik iedere aktie om het achter mijn
rug om te doen pure inbraak.
Ik heb maar 1 programma wat aut mag updaten en dat is mijn virusscanner
AVG, van de rest heb ik het allemaal uitgeschakeld.

~PCfreak©~ schreef op 14-9-2007 16:19:
> [...]

> Ik heb maar 1 programma wat aut mag updaten en dat is mijn virusscanner
> AVG, van de rest heb ik het allemaal uitgeschakeld.

In dat geval is er ook niets aan de hand.
Citaat uit laatste verhaal van Nate Clinton:
Before closing, I would like to address another misconception that I
have seen publically reported. WU does not automatically update itself
when Automatic Updates is turned off, this only happens when the
customer is using WU to automatically install upgrades or to be notified
of updates.

~PCfreak©~

Re: Het moet niet gekker worden!
Op Fri, 14 Sep 2007 16:34:48 +0200, schreef karelV <karelV@degroeten.nl>
het volgende.

> [...]
>when Automatic Updates is turned off, this only happens when the
>customer is using WU to automatically install upgrades or to be notified

Hmm, veel 'nieuws'site's hebben het dus kennelijk verkeert
geïntrepeteerd.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
Johan

Re: Het moet niet gekker worden!
~PCfreak©~/14-09-07 17:09:
> Op Fri, 14 Sep 2007 16:34:48 +0200, schreef karelV <karelV@degroeten.nl>
> het volgende.

> Hmm, veel 'nieuws'site's hebben het dus kennelijk verkeert
> geïntrepeteerd.

Niet helemaal.
Als je gekozen hebt voor alleen berichtgeving van nieuwe updates mag je
verwachten dat je ook een berichtje krijgt dat er een nieuwe update voor
WU is. Ik heb er begrip voor dat Microsoft de betreffende WU update
automatisch doet maar netjes is het niet.

--
Met vriendelijk groet.
Johan

Jawade

Re: Het moet niet gekker worden!
In article <PGxGi.949$Hv4.821@amstwist00>, Johan <nahjo@chello.invalid> says...
> [...]

> WU is. Ik heb er begrip voor dat Microsoft de betreffende WU update
> automatisch doet maar netjes is het niet.

Denk eens aan de gemiddelde gebruiker, als die besluit deze update
niet binnen te halen kan hij nooit meer updates binnenhalen.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl
Johan

Re: Het moet niet gekker worden!
Jawade/14-09-07 17:31:
> In article <PGxGi.949$Hv4.821@amstwist00>, Johan <nahjo@chello.invalid> says...

> Denk eens aan de gemiddelde gebruiker, als die besluit deze update
> niet binnen te halen kan hij nooit meer updates binnenhalen.

Dat is precies het stukje begrip voor Microsoft :-)

--
Met vriendelijk groet.
Johan

Indy

Re: Het moet niet gekker worden!
On Fri, 14 Sep 2007 16:19:19 +0200, ~PCfreak©~
<pcfreak@werktniet.invalid> wrote:

> [...]

>Ik heb maar 1 programma wat aut mag updaten en dat is mijn virusscanner
>AVG, van de rest heb ik het allemaal uitgeschakeld.

Ze maken bij Microsoft dus onderscheid tussen verschillende personen..
Bij mij gewoon de vermelding in een woordballon dat de update
gedownload kan worden.
Je zult het er wel naar gemaakt hebben PCFREAK !!...:-)
Waarschijnlijk een rood kruisje achter je naam ....

Indy

~PCfreak©~

Re: Het moet niet gekker worden!
Op Fri, 14 Sep 2007 18:12:17 +0200, schreef Indy <Tris63@home.invalid>
het volgende.

> [...]
>gedownload kan worden.
>Je zult het er wel naar gemaakt hebben PCFREAK !!...:-)

Ik heet gewoon Henk hoor :-)

>Waarschijnlijk een rood kruisje achter je naam ....
>
>Indy

Nope, legale versie, maar vele site's hebben het kennelijk deels fout,
lees dit ff.

> [...]
>when Automatic Updates is turned off, this only happens when the
>customer is using WU to automatically install upgrades or to be notified

het schijnt dus een tikkeltje opgeblazen te worden