Partition Manager

Detonater

Partition Manager
Hallo

Ik wil een partion manager aanschaffen welke onder Windows Vista
probleemloos werkt.
Deze software moet van een harddisk meerdere partities kunnen maken
echter zónder verlies van de bestaande gegevens.
Net zoiets als Norton Partition Manager bij Windows XP kan.
Bij mijn weten werkt Norton P.M. niet met Vista.
Als iemand suggesties heeft,hoor ik het graag !

Groeten
Roy

~~ G.C ~~

Re: Partition Manager
Partition magic 8.5 is wel vista compatibel
zend een geldig emailadres en we praten verder privé verder
gc

"Detonater" <forgettosend@spam.com> schreef in bericht
news:46e98759$0$20571$6c4159fb@news.tweaknews.nl.. .
> [...]
> Bij mijn weten werkt Norton P.M. niet met Vista.
> Als iemand suggesties heeft,hoor ik het graag !

~PCfreak©~

Re: Partition Manager
Op Thu, 13 Sep 2007 19:04:11 GMT, schreef "~~ G.C ~~"
<gcgc@telenet.invalid.be> het volgende.

>Partition magic 8.5 is wel vista compatibel
>zend een geldig emailadres en we praten verder privé verder
>gc

Je bedoelt waarschijnlijk 8.05 want dat is volgens mij de laatste

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
KeesC

Re: Partition Manager

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Thu, 13 Sep 2007 19:04:11 GMT, schreef "~~ G.C ~~"
> <gcgc@telenet.invalid.be> het volgende.

> Je bedoelt waarschijnlijk 8.05 want dat is volgens mij de laatste

Nou, ik hoop het niet, want die moest ik jaren geleden al gebruiken voor XP.
Verder heb ik hem met pensioen gestuurd, want hij deed af en toe vreemd,
waardoor ik hem niet meer vertrouwde.

Acronis Diskdirector werkt prima onder XP en voor zover ik heb kunnen
proberen ook onder Vista.

Kees.

Detonater

Re: Partition Manager
Allemaal bedankt voor de antoorden en het advies
Ik ga denk ik voor Acronis Disk Director Suite.

Groeten
Roy

~PCfreak©~

Re: Partition Manager
Op Thu, 13 Sep 2007 21:39:23 +0200, schreef "KeesC" <ik@home.com> het
volgende.

>Nou, ik hoop het niet, want die moest ik jaren geleden al gebruiken voor XP.
>Verder heb ik hem met pensioen gestuurd, want hij deed af en toe vreemd,
>waardoor ik hem niet meer vertrouwde.

8.05 is echt de laatste van Partition Magic, 8.5 is de huidige versie
van Partition Manager, wellicht haalde je ze doorelkaar ;-)

newstdke3hlim9tqt2kn3idedvjlfnli5kvj8@4ax.com...
> [...]

> freakhenkDIT@WEGgmail.com [haal "DIT WEG" weg]
> http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
> verschillen tussen de Windows Vista-versies.

Hallo Henk.

Ik kan op de site van Symantec niet vinden dat
Partition Magic 8.05 geschikt zou zijn voor Vista !

Groeten
Roy

~PCfreak©~

Re: Partition Manager
Op Fri, 14 Sep 2007 10:41:59 +0200, schreef "Detonater"
<forgettosend@spam.com> het volgende.

>Hallo Henk.
>
>Ik kan op de site van Symantec niet vinden dat
>Partition Magic 8.05 geschikt zou zijn voor Vista !
>
>Groeten
>Roy

Dat heb ik ook niet gezegd, ik schreef alleen dat PMagic 8.5 niet
bestaat, wel 8.05 en dat hij ws PManager 8.5 ermee verwart.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
~PCfreak©~

Re: Partition Manager
Op Fri, 14 Sep 2007 09:29:10 +0200, schreef ~PCfreak©~
<pcfreak@werktniet.invalid> het volgende.

>8.05 is echt de laatste van Partition Magic, 8.5 is de huidige versie
>van Partition Manager, wellicht haalde je ze doorelkaar ;-)
>
>groetjes Henk

Aanvulling;
Ik heb voordat ik met Vista aan het stoeien ging gewoon met
Partition-Magic 8.0 mijn HD's ingedeeld en geformatteert met NTFS, ik
moet er wel bij zeggen dat ik dat met de real-DOS versie van PM-8 gedaan
heb. Vervolgens tijdens de install C: in het Vista-NTFS formaat laten
formatteren en geinstalleert. Mijn overige 9 partities waren gewoon
XP-NTFS waar Vista natuurlijk totaal geen problemen mee heeft.
Vervolgens met Ghost-8, ook de real-DOS versie, image's gemaakt van
Vista en ook weer teruggezet wat totaal geen problemen opleverde.
Velen zeggen dat het niet kan, maar ik heb iig voor mijzelf bewezen dat
het wel kan.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl Met o.a. de prijzen en de
verschillen tussen de Windows Vista-versies.
Jetze Mellema

Re: Partition Manager
"~~ G.C ~~" <gcgc@telenet.invalid.be> wrote in message
> Partition magic 8.5 is wel vista compatibel
> zend een geldig emailadres en we praten verder privé verder
> gc

Waarom niet gewoon hier? Dan heeft iedereen er wat aan...

Jetze Mellema (MS MVP)