Vista veel te langzaam

eberr

Vista veel te langzaam
Ik gebruik Vista op een snelle dual processor machine met voldoende intern
geheugen, maar mijn computer is extreem langzaam. Ik heb gedefragmenteerd en
een registry cleaner gebruikt en alle niet noodzakelijk resident programma's
verwijderd, maar het wordt steeds erger. Ik hoor veel van dit soort klachten
over Vista. Hoe op te lossen of Windows XP installeren ?

Mark Veldhuis

Re: Vista veel te langzaam
In article <E2397EE4-EEC9-4E0C-A0AD-8A9897455BEA@microsoft.com>,
eberr@chello.nl says...
> [...]
> verwijderd, maar het wordt steeds erger. Ik hoor veel van dit soort klachten
> over Vista. Hoe op te lossen of Windows XP installeren ?

Ik denk dat je toch wat meer moet vertellen over je systeem. Welke
processor zit er precies in, en hoeveel geheugen?
Laat taakbeheer zien dat er processen zijn die (te)veel gehuegen of RAM
gebruiken?
Welke virusscanner gebruik je? Symantec/Norton producten willen nog wel
eens voor vertraging zorgen.
Defragmenteren is OK, maar registry cleaners zou ik niet gebruiken. ALS
ze al wat doen, is het vaak meer kwaad dan goed.

Mark Veldhuis.
QPC

Re: Vista veel te langzaam

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht
news:MPG.21532ba139811439896b0@msnews.microsoft.co m...
> [...]

> Defragmenteren is OK, maar registry cleaners zou ik niet gebruiken. ALS
> ze al wat doen, is het vaak meer kwaad dan goed.

Staat de C-schijf niet te vol? Starten er onnodige programma's met de pc op?
Gebruik je wel een goede virusscanner en anti-spayware programma? Is de
hardeschijf wel snel genoeg?

Graag even wat meer informatie over de pc.

Bas Sondaar

Re: Vista veel te langzaam
Ikzelf heb daar ook vaak last van... ik heb bij mij gekeken in Windows
Taakbeheer, onder tabblad processen, dat 'TrustedInstaller.exe' om al mijn
CPU-bronnen vraagt, daardoor remt de boel ook flink af. Ik gebruik tijdelijk
deze oplossing:

Open de Opdrachtprompt (Windowslogo, Alle Programma's Bureau-accesoires,
rechtsklik "Opdrachtpromt", "Als Adminstrator uitvoeren".
Voer de volgende commando in en druk op [ENTER]: taskkill /f /im
TrustedInstaller.exe

Zie ook meegelverde .BAT bestandje om automatisch TrustedInstaller te
stoppen.

Vriendelijke groeten,
Bas S.
Afd. Help en Ondersteuning

"eberr" <eberr@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> programma's verwijderd, maar het wordt steeds erger. Ik hoor veel van dit
> soort klachten over Vista. Hoe op te lossen of Windows XP installeren ?

Mamamegs

Re: Vista veel te langzaam
After serious thinking Bas Sondaar wrote :
> [...]
> TrustedInstaller.exe
>
> Zie ook meegelverde .BAT bestandje om automatisch TrustedInstaller te

Voor het TrustedInstaller probleem is een beter oplossing. Het is
namelijk de Automatische Update Service van WMP die dat veroorzaakt.
Zie hier hoe je dat uitschakelt:
http://www.vistabits.nl/trustedinstaller_100%25_CPU.htm

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?