Windows Media Center

Gerrit Ensing

Windows Media Center
Hallo Allemaal,
Ik heb een tv kaart gekocht voor mijn computer. Op advies van een
computerzaak heb ik gekocht een Pinnacle TV tuner kit voor Vista. (110i).
DE configuratie verliep vlekkeloos en Media Center werkt zonder problemen,
echter als ik Live TV ga kijken beginnen mijn ventilatoren als een idioot te
draaien en de processor
temperatuur loopt op tot zo'n 65 graden C. Ik merkt dat de processor hard
moet werken. Ook is het tv beeld niet helemaal schokvrij.
Weet iemand wat voor probleem het is?

Computer: Home made system.
Moederboard: Intel D875PBZ
Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz.
Geheugen: 1 GB
Videokaart: ATI 9600 PRO, 256 MB
Audio: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (WDM)

Mamamegs

Re: Windows Media Center
Gerrit Ensing laid this down on his screen :
> [...]
> Geheugen: 1 GB
> Videokaart: ATI 9600 PRO, 256 MB
> Audio: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (WDM)

Het geheugen in je PC is wat aan de lage kant, om echt lekker met Vista
te werken heb je toch al gauw 2GB nodig. Op zich is 65C niet echt
superwarm voor een CPU onder stress. Zorg in ieder geval dat je de
laatste drivers hebt voor je grafische kaart.
http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...common-vista32

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Re: Windows Media Center
Gerrit Ensing schreef op 12-9-2007 16:30:
> [...]
> Geheugen: 1 GB
> Videokaart: ATI 9600 PRO, 256 MB
> Audio: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (WDM)

Hij staat toch niet zo ingesteld dat de uitzending direct wordt
opgenomen? Dát kost processor-kracht.
Maar alleen TV weergeven mag niet zoveel inspanning vragen. Op mijn oude
P2-350 Mhz merkte ik al nauwelijks iets van mijn Pinnacle kaartje.

Mamamegs

Re: Windows Media Center
Mamamegs submitted this idea :
> [...]

> superwarm voor een CPU onder stress. Zorg in ieder geval dat je de
> laatste drivers hebt voor je grafische kaart.

Even een aanvulling: Kijk eens in Taakbeheer welk proces er zoveel
processortijd vraagt en post dat dan eens hier.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Rien

Re: Windows Media Center

"Gerrit Ensing" <ensing@quicknet.nl> schreef in bericht
> [...]
> Geheugen: 1 GB
> Videokaart: ATI 9600 PRO, 256 MB
> Audio: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (WDM)

Ik had de zelfde pinnacle pctv kit, en gelijke configuratie als jou pc, maar
het zelfde probleem. Het beeld schokt af en toe, en ook het geluid loopt af
en toe wat achter. Dit in vista media center. Ik had het voorgelegd aan
service centre pinnacle, en die gaven als antwoord ligt aan vista. Ik heb de
kit terug gebracht naar de winkel en mijn geld terug gehad.

Rien