naam veranderen van map

El Patriota©

naam veranderen van map
Hallo,
Ik probeer een nieuwe map te maken met een bepaalde naam, of van een
bestaande map de naam te veranderen, maar dat lukt niet.
Ik krijg de melding dat de map niet bestaat.
logisch, ik MOET hem nog maken.
Wat doe ik verkeerd en wat moet ik aan of uitvinken om gewoon een naam van
een map te veranderen?
Dit fenomeen heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb Vista Ultimate met alle updates en BullGuard als AV.
Op voorhand bedankt,

--
FREEDOM OF SPEECH, USE IT OR LOSE IT

http://communities.zeelandnet.nl/data/novamente

Re: naam veranderen van map
El Patriota© schreef op 11-9-2007 13:02:
> [...]
> van een map te veranderen?
> Dit fenomeen heb ik nog nooit meegemaakt.
> Ik heb Vista Ultimate met alle updates en BullGuard als AV.

Dit?:
http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

Nico

Re: naam veranderen van map

> Dit?:
> http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

Helaas werkt niet bij mij,

Ook de sleutel niet, is in vista ultimate anders, begint met HKEY en in de map
CSC staan geen parameters, weer wel in de map CSCService.

<quot>
1. Navigeer naar de volgende sleutel:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\CSC\Paramet ers
2. Klik op Bewerken > Nieuw > DWORD waarde.
3. Noem de waarde FormatDatabase en geef het de waarde 1 in het vak
Waardegegevens.
<quot>

Dus niet juist lijkt me. :'(

--
Nico

El Patriota©

Re: naam veranderen van map
karelV wrote:

> Dit?:
> http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

Dat werkte niet bij mij en zo te zien bij Nico ook niet.
Ook die andere oplossing van Nico tbv. Ultimate deed het niet bij mij.
Het is wel bijzonder irritant. Hoop het snel op te lossen.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Geert,

--
FREEDOM OF SPEECH, USE IT OR LOSE IT

http://communities.zeelandnet.nl/data/novamente

GJ.Oomens

Re: naam veranderen van map
El Patriota© wrote:

> [...]
> Ook die andere oplossing van Nico tbv. Ultimate deed het niet bij mij.
> Het is wel bijzonder irritant. Hoop het snel op te lossen.

Is het op iedere plaats zo? Maakt niet uit waar? En als je de security
tab via eigenschappen van die map controleert, heb je genoeg rechten?

--
Gérard
Mamamegs

Re: naam veranderen van map
Nico formulated on dinsdag :

> [...]
> 2. Klik op Bewerken > Nieuw > DWORD waarde.
> 3. Noem de waarde FormatDatabase en geef het de waarde 1 in het vak

Klopt wel, maar ik had erbij moeten zetten dat je de sleutel Parameters
zelf moet toevoegen. Daarin maak je de waarde FormatDatabase aan. HKLM
staat voor HKEY_LOCAL_MACHINE
En inderdaad, dit werkt niet in alle gevallen, helaas. :-(

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Nico

Re: naam veranderen van map
<knip>

> [...]
> HKEY_LOCAL_MACHINE
> En inderdaad, dit werkt niet in alle gevallen, helaas. :-(

Ok dat dan wel duidelijk, maar hoef het niet te proberen, want het eerste
gedeelte werkt al niet, (het uitschakelen van de offline bestanden).

Maar zo vaak komt het toch niet voor, maak ik wel ff een map met Total
Commander gaat ook, iig bedankt voor de reaktie.

--
Nico

El Patriota©

Re: naam veranderen van map
GJ.Oomens wrote:

>>> http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

> Is het op iedere plaats zo? Maakt niet uit waar? En als je de security
> tab via eigenschappen van die map controleert, heb je genoeg rechten?

Links die op het bureaublad staan daar heb ik geen problemen mee.
Alleen met mappen in b.v. Program Files en Documenten.
En ja, ik heb alle rechten voor zover ik kan nagaan.
Geert,

El Patriota© wrote:

> Links die op het bureaublad staan daar heb ik geen problemen mee.
> Alleen met mappen in b.v. Program Files en Documenten.
> En ja, ik heb alle rechten voor zover ik kan nagaan.
> Geert,

Dus je hebt bij zo'n nieuwe map exact dezelfde rechten als bij een oude,
waarvan je wel de naam kunt veranderen, dus op een andere plaats.....

En buiten die twee mappen, dus gewoon op C of D, als je die ook hebt,
kun je het wel/ook niet?

--
Gérard
El Patriota©

Re: naam veranderen van map

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> wrote in message
news:3a787$46e6f014$9163a562$29574@news2.tudelft.n l...

> [...]
> waarvan je wel de naam kunt veranderen, dus op een andere plaats.....
>
> En buiten die twee mappen, dus gewoon op C of D, als je die ook hebt, kun

Ja, dezelfde rechten en ik heb alleen "C".
En op "C" bij het geeft niet welk onderdeel, documenten of pgm.files of
downloads, het lukt niet.
De map bestaat niet wordt er gezegd..........
Ik ben trouwens nu weer op XP die wel doet wat ik wil.
Groetjes,
Geert.