Windows Vista - HDMI output naar FullHDTV

dirkvv

Windows Vista - HDMI output naar FullHDTV
Hallo,

ik heb me gisteren een nieuwe pc gekocht (ACER M3210) die voorzien is
van een HDMI-aansluiting achteraan.
Heb mijn pc via deze HDMI aansluiting verbonden met mijn Philips
FullHD TV.
Maar ik krijg dus geen beeld op mijn TV, wel op de gewone
computermonitor via de VGA-aansluiting.
Het bizarre is dat tijdens het opstarten van windows is gedurende
enkele seconden wel beeld krijg op het TV scherm, maar eens Windows
Vista volledig opgestart is, krijg ik dus geen beeld meer op de TV.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Heeft het iets te
maken met Vista? Supporteert Vista wel HDMI?

Alle tips, links, suggesties zijn van harte welkom,

Bedankt,
Dirk (dirkvv@gmail.com)

koze

Re: Windows Vista - HDMI output naar FullHDTV

"dirkvv" <dirkvv@gmail.com> schreef in bericht
news:1189502290.447410.124640@w3g2000hsg.googlegro ups.com...
> [...]
> maken met Vista? Supporteert Vista wel HDMI?
>
> Alle tips, links, suggesties zijn van harte welkom,

Dit heeft niets met Vista te maken maar alles met de videodriver, daar moet
je dit instellen.
Ko.

pooh bear

> [...]

> maken met Vista? Supporteert Vista wel HDMI?
>
> Alle tips, links, suggesties zijn van harte welkom,

Ik zou eens een firmware update van de TV doen.
Lees er alles over op: http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/
en dan het typenr opgeven.

mvg, PB

pooh bear

Re: Windows Vista - HDMI output naar FullHDTV

"koze" <koze@nospam.nospam> schreef in bericht

> [...]
> news:1189502290.447410.124640@w3g2000hsg.googlegro ups.com...

> Dit heeft niets met Vista te maken maar alles met de videodriver, daar

Dat kan ook, maar dan moet je wel even kijken welke resoluties de TV
ondersteund voor een hdmi aansluiting.

mvg, PB

PS: check ook even de handleiding v/d TV voor wat betreft het aansluiten
voor externe apparaten.

succes

dirkvv

Re: Windows Vista - HDMI output naar FullHDTV
Allen bedankt voor de info. Wat bijkomende info van mijn kant. Op het
desbettrefende TV-toestel kijk ik momenteel al High Definition TV (via
een INDI-decoder, dit is een belgische kabelmaatschappij, www.indi.be)

Wat ook vreemd is, is het feit dat ik tijdens het opstarten van mijn
pc, ik gedurende enkele seconden wel beeld krijg op mijn TV (wanneer
de progressbar heen en weer gaat). Het lijkt wel alsof het plots niet
meer werkt eens windows vista volledig opgestart is. Daarom dat ik
vermoed dat het aan de (video) instellingen van windowsvista ligt. Ik
heb al geprobeerd om de resolutie naar beneden te halen, maar dat
helpt ook niet.

news:1189668638.103834.212730@50g2000hsm.googlegro ups.com...
> [...]
> vermoed dat het aan de (video) instellingen van windowsvista ligt. Ik
> heb al geprobeerd om de resolutie naar beneden te halen, maar dat

Als het goed is zit in het control center van de video kaart driver de
mogelijkheid om op te geven naar welk scherm welke gegevens gestuurd dienen
te worden.

In dat control centrum of de geavanceerde instellingen van de Videokaart kun
je dit alles instellen, controleer wel of je de laatste officiŰle versie van
de drivers gebruikt.

Ko