Wachtwoord

RobvanderZon

Wachtwoord
Ik heb mijn pc beveiligd met een wachtwoord.
Vista vindt het nodig mij continu te herinneren aan het feit dat ik dat ww
eens moet wijzigen en besluit uiteindelijk dat het ww gewijzigd moet worden.
Kan ik deze laatste actie uitschakelen? Ik vind het namelijk vrij irri dat
er iets is dat mij dwingt iets te doen zonder noodzaak
xblade

Re: Wachtwoord

"RobvanderZon" <RobvanderZon@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Kan ik deze laatste actie uitschakelen? Ik vind het namelijk vrij irri dat
> er iets is dat mij dwingt iets te doen zonder noodzaak

Mogelijk help dit. Ga naar |Start| Uitvoeren type 'control userpasswords2'
(zonder
aanhalingstekens)
Dan vinkje weghalen bij 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en
wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.'
Druk vervolgens op toepassen, en vul je gebruikersnaam in (Al of niet
met wachtwoord)

GJ.Oomens

Re: Wachtwoord
RobvanderZon wrote:
> [...]
> Kan ik deze laatste actie uitschakelen? Ik vind het namelijk vrij irri dat
> er iets is dat mij dwingt iets te doen zonder noodzaak

De tijd (het aantal dagen) verlengen zodat je 'er aan toe bent'?
http://help.isu.edu/index.php?action... 79&docid=1034

--
Gérard
Hans

Re: Wachtwoord
In news:46e5a2ba$0$380$bf4948fe@news.tele2.nl sprak
xblade <intel@dualcore.nl>
tot ons:
> [...]

> wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.'
> Druk vervolgens op toepassen, en vul je gebruikersnaam in (Al of niet

Dan is 'ie ook z'n beveiliging kwijt.....
Beter : control userpassword2 > Gebruikersaccounts > tabblad Geavanceerd >
knop Geavanceerd > Lokale gebruikers en groepen > Gebruikers > rechtsklikken
op jouw account > eigenschappen > vinkje zetten bij 'wachtwoord verloopt
nooit'.
Beschrijving is van XP , kan in Vista iets afwijken.

Succes , Hans.

Re: Wachtwoord
Hans schreef op 10-9-2007 22:18:
> [...]

> nooit'.
> Beschrijving is van XP , kan in Vista iets afwijken.

Nauwkwuriger: Beschrijving is van XPpro. In XPhome en in Vista Home
Premium is de mogelijkheid van 'Lokale gebruikers en groepen' er niet.
De manier die Gérard doorgaf werkt wél in Vista Home Premium.