firewall

Sifra Bakker

firewall
Sinds ik draadloos internet heb krijg ik steeds: Een recente poging om u
computer aan te vallen is geblokkeerd.
Ik heb mijn probleem aan upc gemeld en ik kreeg een mail met daarin:
Pogingen andermans computer binnen te dringen vinden continu plaats. Het
enige dat u kunt doen is het gebruiken van een goede firewall. De firewall
van de router, eventueel gecombineerd met de Windows Firewall bieden u een
uitstekende bescherming.
Ik heb de windows firewall ingeschakeld, maar waar vind ik de firewall van
de router? Hoe schakel ik dat in?
Ik heb ook een norton security.
groetjes

xblade

Re: firewall

"Sifra Bakker" <s.bakker38@upcmail.nl> schreef in bericht
> [...]
> uitstekende bescherming.
> Ik heb de windows firewall ingeschakeld, maar waar vind ik de firewall van

je moet in de browser je adres van je router invullen 192.168.x.x
welk merk router hebje ?

Mamamegs

Re: firewall
Sifra Bakker used his keyboard to write :
> [...]
> Ik heb de windows firewall ingeschakeld, maar waar vind ik de
> firewall van de router? Hoe schakel ik dat in?

De firewall in de router staat vaak al ingeschakeld. Je kunt de
instellingen van de router opvragen door het IP adres van de router in
de adresbalk van Internet Explorer te typen. Vaak is dit 192.168.1.1,
of
192.168.2.1. Dit is terug te vinden in het boekje dat bij de router
zat,
evenals het wachtwoord.
Zorg er in ieder geval voor dat je bij een draadloze verbinding
minstens
WEP encryptie inschakelt, liever nog WPA, om te zorgen dat je
verbinding
moeilijker te 'hacken' of misbruiken is. Ook is het aan te raden om het
MAC-filter te gebruiken. Dit zorgt allemaal voor een beetje extra
veiligheid.
Meer info, zie:
http://www.tekstenuitleg.net/artikel...k_beveiligen/3

Twee softwarematige firewalls (Windows Firewall én die van Norton
Security) kúnnen elkaar bijten en is géén extra veiligheid. Die van
Norton is goed genoeg, de Windows Firewall kun je gerust uitzetten.
Laat je niet ongerust maken door die meldingen, meestal is er niets aan
de hand.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm