Onderdelen in-0f uitschakelen.

Molletje

Onderdelen in-0f uitschakelen.
Hallo

Met m'n Vista Home Premium een paar, niet wereldschokkende, probleempjes:

1. Via configuratiescherm ->Programma's en onderdelen, klik ik de link
Windows onderdelen in-of uitschakelen aan. Het desbetreffende schermpje
verschijnt dan en vermeldt dan een ogenblik geduld. Daarna blijft 't
schermpje leeg. Kan dus geen verdere onderdelen verwijderen of installeren.
2. Bij het uitschakelen, als je met de muis over het driehoekje gaat (rechts
naast het slotje), verscheen voorheer automatisch een schermpje, wat je
wilde doen. Nu moet ik op het driehoekje klikken om dit schermpje
tevoorschijn te toveren.
3. Verandereningen via "msconfig" (systeemconfiguratie) geven na "ok"
normaal de vraag of de pc opnieuw opgestart moet worden. Dit verschijnt bij
mij ook niet meer.

Wellicht heeft iemand een aanzetje tot de oplossing(en), waarbij de
oplossing voor 1. mij weer een tikje gelukkiger zal maken :-)

Vast bedankt.
Hans
--
Molletje
GJ.Oomens

Re: Onderdelen in-0f uitschakelen.
Molletje wrote:
> [...]
>
> Wellicht heeft iemand een aanzetje tot de oplossing(en), waarbij de
> oplossing voor 1. mij weer een tikje gelukkiger zal maken :-)

Systeem herstel is geen optie, aangenomen dat het ooit gewoon gewerkt heeft?

Wellicht bruikbaar:
http://support.microsoft.com/kb/931712

--
Gérard
Hans

Re: Onderdelen in-of uitschakelen.

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:c560$46e597d2$9163a562$1563@news2.tudelft.nl. ..

> Systeem herstel is geen optie, aangenomen dat het ooit gewoon gewerkt
> [...]

Gérard,
Bedankt voor je reactie.
Systeemherstel is geen optie. 'k Weet niet wanneer het probleem is
opgetreden.
Inderdaad heb ik zelf ook in de knowledgebase gesnuffeld, maar niets
bruikbaars gevonden.
Er verschijnt ook geen error-melding.
Het betreft in windows, system32, "OptionalFeatures.exe".
Als je dit opent, komt wel het schermpje tevoorschijn, een ogenblik
geduld..en dan blijft 't leeg. Blijft een vreemde zaak! In 't aller,aller
ergste geval: herinstalleren :-((

Hans.

GJ.Oomens

Hans wrote:

> [...]

> geduld..en dan blijft 't leeg. Blijft een vreemde zaak! In 't
> aller,aller ergste geval: herinstalleren :-((

En heb je de suggestie geprobeerd?
http://support.microsoft.com/kb/931712

Geen verschil?

Er zal toch wel iets gebeurd zijn voordat dit allemaal begon..? Systeem
herstel zou dan toch kunnen helpen.

news:9ebaf$46e6e308$9163a562$25236@news1.tudelft.n l...

> [...]
>
> Geen verschil?
>
> Er zal toch wel iets gebeurd zijn voordat dit allemaal begon..? Systeem

't Probleem is, dat ik niet zou weten vanaf welke datum ik systeemherstel
moet uitvoeren.
De fout kan er gisteren, maar ook een maand geleden zijn in geslopen.
Ik heb weinig zin om tig herstelprocedures te starten met wellicht een
negatief resultaat.

Met de suggestie van jouw, via Microsoft-base, ga ik in ieder geval uit
proberen.
Zal nog wel laten weten of 't resultaat heeft opgeleverd.

Hans.

"Hans" <hamol@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> proberen.
> Zal nog wel laten weten of 't resultaat heeft opgeleverd.

Resultaat m.b.t. oplossing ms.:
"Kan registersleutel-of waarde niet vinden."

Probleem blijft dus bestaan.

Hans.

GJ.Oomens

Hans wrote:

> Resultaat m.b.t. oplossing ms.:
> "Kan registersleutel-of waarde niet vinden."
>
> Probleem blijft dus bestaan.
>
> Hans.

Als administrator de prompt gestart, rechtsklikken run as administrator
op cmd.exe?

Maar wellicht bestaat ie ook niet (meer).

Verder zou ik niet weten wat te doen, helaas...

Je kunt nog in je Windows logboeken kijken wanneer die fouten begonnen
zijn, wellicht en wat er eventueel staat.
Start typ
services.msc

--
Gérard