Netwerk op een Vista computer

jozef

Netwerk op een Vista computer
Gegroet

Kan iemand me soms helpen met een netwerkprobleem.

Ik heb een
-desktop met win Vista Home Premium
-laptop met win XP Home

Op de desktop functioneert de Windows Firewall en Bullguard

Op de laptop draait Zone Alarm en AVG Free

Er is een Ethernet verbinding (Realtek) tussen beide computer.

Maar als ik Zone Alarm start kan ik geen toegang meer krijgen noch tot
mijn laptop, noch tot mijn desktop. Dit niettegenstaande ik in Zone
Alarm/Firewall/ zones
zowel een IP adres alsen een Subnet heb gecreeerd en het als trusted
bestempeld. Ik heb hierin het "automatisch geconfigureerd IPv4 adres
en het IPv4 Subnetmasker van het netwerk van mijn desktop ingevuld.

Verder ben ik verplicht, nadat ik Zone-Alarm heb uitgeschakeld op de
laptop, eerst nog de Windows firewall op de desktop uit te schakelen,
voor ik weer in mijn laptop kan. Daarna kan ik de firewall op de
desktop weer aanzetten en kan ik verder binnen in mijn laptop ....
zucht ...
Kan iemand mij soms vertellen hoe ik Zone alarm juist moet
configureren om het programma ingeschakeld te laten.

Verder zou ik graag weten hoe ik de internet verbinding van mijn
laptop kan gebruiken om met de desktop op het net te gaan. Ik weet
niet hoe ik hieraan moet beginnen en het is hiervoor dat ik het
netwerk gecreeerd heb. Immers mijn oude modem werkt niet onder Vista
en ik zal dus een nieuwe modem moeten kopen, maar zou ondertussen
graag via mijn laptop het net op kunnen.
Wat ik ook probeer, ik krijg "verbinding maken via WAN minipoort
(PPPOE)" en daarna fout 815 : ongeldige waarde voor het veld
Servicenaam .... en Scarlet zegt dat ze me niet kunnen helpen ....
Kan iemand dat mischien wel ????

Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie.

A.Kikkert

Re: Netwerk op een Vista computer
On 9 sep, 17:49, jozef <JOZEFL...@HOTMAIL.COM> wrote:
> [...]
> Kan iemand dat mischien wel ????
>
> Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie.

Hoi.

Als je de twee pc rechtstreeks met elkaar verbonden, moet je er geen
standard utp kabel, maar een croslink kabel tussen, heb je die er
tussen ?.Wat voor internet heb je, kabel, adsl ?, in de meeste
gevallen kun je hier een router achter installeren ( koste +/- 40
euro), met meedere aansluitingen voor verschillende PC`s., en een
aansluiting (wan) voor naar internet (modem) toe, werkt vaak veel
stabiele dan de oplossing die jij voor ogen hebt. Heb je wel op beide
pc`s een dezelfde gebruiker ?

Succes ermee.

vr.gr. Allert

jozef

On 9 sep, 18:33, "A.Kikkert" <allert.kikk...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> vr.gr. Allert- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Hartelijk dank voor Uw antwoord.
Ben er ondertussen in geslaagd via het maken van een netwerkdiskette.
Heb die op een CDRom geschreven (desktop heeft geen A: meer ...) en
netsetup uitgevoerd op desktop ....

MAAR ....

Ik blijf verplicht om ZoneAlarm uit te schakelen op de laptop. De
windows Firewall werkt wel.
Zou echter wel Zonelabs juist configureren.
Is iemand hier mee bekend. Ik kom hier later nog eens op terug met de
juiste terminologie ...
Ondertussen nogmaals dank en groeten