Thuisnetwerk

Rijk

Thuisnetwerk
Hallo Allemaal,
Sinds kort heb ik een notebook met vista, draadloos verbonden met een
Experiabox van Planet voor InternetPlusBellen. Verder heb ik 2 computers met
een kabel hierop aangesloten.
Nu heb ik met de netwerk wizzard een netwerk gemaakt. Alles werkt behalve
het contact maken met de pc 3. Deze staat wel in het netwerk scherm, maar
als ik deze aanklik
krijg ik de melding dat de hostnaam niet klopt, en bij details dat het
netwerkpad niet gevonden kan worden. Bij de pc 2 gaat het allemaal prima,
dus ik denk dat het probleem in pc 3 zit en niet in de instellingen van het
notebook. Ik ben al dagen op zoek, op Google en andere nieuwsgroepen en
allerlei helpsites. Firewall en virusscanners ook al uitgehad.
Iemand nog suggesties??
Vast bedankt voor de reactie,
Rijk

QPC

Re: Thuisnetwerk

"Rijk" <zweerus@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> van het notebook. Ik ben al dagen op zoek, op Google en andere
> nieuwsgroepen en allerlei helpsites. Firewall en virusscanners ook al

Welke versie van Windows staat er op PC 3?

Verander de naam van die pc eens in PC3, dus zonder spatie.
Verander dan ook me**** even de werkgroep naam in een naam die gelijk is aan
de werkgroepnaam van de andere pc's.
Kijk eens of er een 3th party firewall op pc 3 staat, zo ja, schakel deze
eens uit of haal hem van de pc.
Controleer of bestanden delen wel ingeschakeld is op pc 3.

Nadat je dit allemaal gedaan hebt, start dan pc 3 eens opnieuw op en probeer
het dan nog eens.

Rijk

Re: Thuisnetwerk

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> Controleer of bestanden delen wel ingeschakeld is op pc 3.
>
> Nadat je dit allemaal gedaan hebt, start dan pc 3 eens opnieuw op en

Op PC 3 staat Windows Proffesional.
De naam heb ik al eens veranderd van ZOLDERCOMPUTER naar Zolder.
(pc 3 schreef ik hier voor de duidelijkheid)
Ik heb de C-partitie van ZOLDER in de verkenner gedeeld, als je daar kijkt
zie je
ook zo'n hanje onder de map. Die derde firewall zit er volgens mij niet op,
er zit PC veilig van Planet op en de firewall van XP, maar die heb ik
allebei al
volledog uitgeschakeld gehad. Op pc 2 staat de firewall aan en er zit Norton
op
en die functioneert wel n het netwerk. Het is om gek van te worden.

A.Kikkert

Re: Thuisnetwerk
On 9 sep, 16:03, "Rijk" <zwee...@planet.nl> wrote:
> [...]

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Hoi,

Bestaat de gebruiker die op afstand contact wil maken op PC 3 wel als
gebruiker op PC 3 ?.

vr.gr. Allert

Rijk

Re: Thuisnetwerk

"A.Kikkert" <allert.kikkert@gmail.com> schreef in bericht
news:1189348426.792393.183910@d55g2000hsg.googlegr oups.com...

> Hoi,
>
> Bestaat de gebruiker die op afstand contact wil maken op PC 3 wel als
> gebruiker op PC 3 ?.
>
> vr.gr. Allert

Hallo Allert, Ik weet niet of dat zo is en hoe ik dat moet controleren.
Ik heb inmiddels alles wat QPC mij heeft geadviseerd uitgevoerd en het hele
netwerk functioneert nu goed,
behalve het belangrijkste; van het notebook naar PC1. Andersom werkt dus
wel; van PC1 naar notebook.
Als ik op het notebook de PC1 aanklik, krijg ik nu de melding dat de toegang
geweigerd wordt omdat ik
niet de juiste machtigingen heb. Als ik zo'n test doe (in opdrachtprompt)
naar het IP-adres van PC1 , lukt dat.
Als ik de test doe met: net view PC1 >enter , staat er toegang geweigerd,
systeemfout 5.

gr. Rijk

A.Kikkert

Re: Thuisnetwerk
On 9 sep, 19:45, "Rijk" <zwee...@planet.nl> wrote:
> [...]

> systeemfout 5.
>
> gr. Rijk- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Dus dan is mijn opmerking komt de noteboek gebruiker die vanaf de
noteboek aanmeld op PC1 ook voor als gebruiker van PC1. Andere tip zet
de firewall op pc1 eens uit, werkt het dan wel, dan weet je teminste
waar je het zoek moet.

news:1189360470.474279.203540@r29g2000hsg.googlegr oups.com...

> [...]
> noteboek aanmeld op PC1 ook voor als gebruiker van PC1. Andere tip zet
> de firewall op pc1 eens uit, werkt het dan wel, dan weet je teminste

Ik heb net de Windows firewall en PC veilig volledig uitgeschakeld maar de
foutmelding blijft hetzelfde.
gr. Rijk

Re: Thuisnetwerk
Rijk schreef op 9-9-2007 20:25:

> Op PC 3 staat Windows Proffesional.

> Ik heb net de Windows firewall en PC veilig volledig uitgeschakeld maar
> de foutmelding blijft hetzelfde.

En die PC3 in de onbereikbare, niet waar?
zet daarvan eens het 'eenvoudig delen van bestanden' aan.
[mapopties - weergave - het 6e vinkje]

> [...]

>Ik heb net nog even de stekkertjes van PC1 en PC2 verwisseld in de
>Experiabox (zo noemt Planet het apparaat) maar het probleem

blijft hetzelfde bij PC1. Ik concludeer hier uit dat het niet in de
instellingen van de Experiabox zit. Wel bedacht ik net of er mogelijk nog
een
firewall in de Bios zit, weet iemand dat misschien.en zou dat mogelijk de
oorzaak kunnen zijn??
gr. Rijk

Rijk

Re: Thuisnetwerk

"karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> En die PC3 in de onbereikbare, niet waar?
> zet daarvan eens het 'eenvoudig delen van bestanden' aan.
> [mapopties - weergave - het 6e vinkje]

Dat stond al aangevinkt.

R.