Voorbereiding voor een herinstallatie.

Huib

Voorbereiding voor een herinstallatie.
Hallo,
Ik ga kortelings een herinstallatie doen en ben me aan het voorbereiden om
zoveel mogelijk gegevens te recuperen.
Hierbij een lijstje wat ik al van plan ben, aanvullingen en/of wijzigingen
zijn
welkom.
1.uiteraard de data-partitie op een externe HDD schrijven
2.IE7 favorieten: exporteren , na het importeren is men wel de map-indeling
kwijt daarom beter een back-up nemen van C\gebruiker\favorieten
3.e-mails berichten: exporteren, de map indeling blijft na het importeren
(even verplaatsen daar ze onder een geimporteerde map staan)
4.e-mails contactpersonen: exporteren, na het importeeren is men wel de
map-indeling kwijt daarom beter een back-up nemen van
C\gebruiker\contactpersonen
5.e-mails accounts : exporteren / importeren werkt prima
6.nieuw account : exporteren / importeren werkt prima

Zijn er nog punten waar ik kan opletten vooraleer te herinstalleren?
Is het bv mogelijk om de internetverbinding (in mijn geval een laptop met
draadloze modem) te saven?

Groeten
Huib

KeesC

Re: Voorbereiding voor een herinstallatie.

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Zijn er nog punten waar ik kan opletten vooraleer te herinstalleren?
> Is het bv mogelijk om de internetverbinding (in mijn geval een laptop met

De lijst lijkt me wel kompleet en internet verbinding opzetten is 8
muisklikken, dus niet de moeite waard om te saven.

Echter de oplossing kan eenvoudiger: de meeste genoemde onderdelen kun je
naar je data partitie verhuizen. Op je C: partitie staat dan alleen nog maar
geinstalleerd spul, dus wat je gewoon kunt herinstalleren of
herconfigureren, zoals je internetverbinding en niets meer dat je niet kwijt
wilt raken. Als je dan Windows op je C: partitie herinstalleert, blijven je
spullen op je D: partitie nog gewoon aanwezig. Na de installatie verhuis je
de genoemde groepen weer naar de D: schijf, waarbij je ze dus laat wijzen
naar de reeds bestaande Documenten, Favoriten, Mailboxen etc. etc.

Wel uiteraard even een backup van de D: spullen maken voor het geval er iets
mis mocht gaan. En wel naar een veilige plaats, zoals een DVD, zodat je
backup niet afhankelijk is van je harde schijf.

Kees.

Huib

Re: Voorbereiding voor een herinstallatie.
Hallo Kees,
Bedankt voor de tip.
Ik heb een HP-laptop en daar is geen systeemCD bij, ik heb wel een recovery
CD aangemaakt doch die blijkt ook de D-disk te overschrijven.
Alles zal dus toch eerst op een externe HDD moet komen.

Groeten
Huib