Videokaart niet compatible met DirectX

PdK

Videokaart niet compatible met DirectX
Op de PC van mijn dochter draait XP met De Sims 2 erop zonder
problemen.
Als ik Vista erop zet dan krijg ik de foutmelding dat de videokaart
niet compatible is met DirectX 9.0c
Terwijl het dezelfde videokaart is :/

Volgens Apparaatbeheer zijn er geen conflicten voor de kaart (Matrox
Millenium G450 Dual Head) en is de laatste driver ge´nstalleerd.
Volgens de Vista Upgrade advisor zou de videokaart geen problemen
opleveren.

Waarom is die kaart onder XP wel compatible en onder Vista niet?
En is hier wat aan te doen?

--
Groeten
Piet

Posted by news://news.nb.nu (http://www.nb.nu)
Dummie Vista Girl

RE: Videokaart niet compatible met DirectX
ik had hetzelfe met mijn oude Xp computer en het is nooit gelukt, toen heb ik
vita computer gekocht met 4.5 Microsoft Vista rating

het is nu drama Half jaar lang

ik zou gewoon u dochter XP laten draaien als alles gewoon werkt met XP

(ik ben geen echte expert Maar mijn XP computer draait beter dan 4.5 Rating
vista computer van 1600 euro)

Als Xp werkt (100% beter dan 5 dagen geen computer + Vista)

Ik heb dat in Mei ook geprobeerd en gaf zelfde fout

Vista is gewoon enkel en aleen Problemen

"PdK" wrote:

> [...]
>

> Posted by news://news.nb.nu (http://www.nb.nu)

Dummie Vista Girl

RE: Videokaart niet compatible met DirectX
ik geef toe dat ik hoop dat mijn vista computer + 4.5 rating (ooit normaal
zal werken !)

in Mei had ik excat dezelfde Fout melding nadat de advisor zei dat ik het
kon instaleren Maar als het eingdelijk erop stond (Vista op oudere of normale
XP cpu)

Draait Vista zeer traag

XP computers (mischien gewoon veel beter dan een computer van 1600 euro)

ik haal heel vaak mijn XP computer van boven + speel daar mijn spelletjes
mee + alles

Kijk ook maar naar mijn vraagje (geluid !!! + volume Mixer !!! + windows en
toepassingen)

Mijn Vista PC van HP staat al 3 dagen zonder geluid en HP zegt is de drivers
en windows zegt bel maar naar HP

maar och.....blijf wel bezig met Vista

"Dummie Vista Girl" wrote:

> [...]
>
> Ik heb dat in Mei ook geprobeerd en gaf zelfde fout
>
> Vista is gewoon enkel en aleen Problemen

Nico

> [...]
>
> Ik heb dat in Mei ook geprobeerd en gaf zelfde fout
>
> Vista is gewoon enkel en aleen Problemen

<knip>

Dan zou ik toch mooi terug gaan met de pc naar de leverancier, kan die hem weer
in orde maken toch, hier draai vista op een 4 jaar oude pc en echt geen
probleem mischien een beetje traag maar ja wat wil je met maat 1 gig aan
geheugen er in, maar het draait goed.

--
Nico

Dummie Vista Girl

RE: Videokaart niet compatible met DirectX
Mischien kunnen we ruilen (ik de computer van u dochter + XP !!!) en u krijgt
1024 ram + Ultimate Vista computer + 14:9 screen + alles erop en eraan

geloof het of niet had ik maar nooit Vista geprobeerd

"Dummie Vista Girl" wrote:

> [...]
>
> Vista is gewoon enkel en aleen Problemen

Dummie Vista Girl

Re: Videokaart niet compatible met DirectX
Nico , heb je mischien een idee hoe ik de Volume Mixer oplos in Vista (het
geluid is al 3 dagen weg !!!

"Nico" wrote:

> [...]
> in orde maken toch, hier draai vista op een 4 jaar oude pc en echt geen
> probleem mischien een beetje traag maar ja wat wil je met maat 1 gig aan

Nico

Re: Videokaart niet compatible met DirectX
> Nico , heb je mischien een idee hoe ik de Volume Mixer oplos in Vista (het
> geluid is al 3 dagen weg !!!

Als ik het zo geweten had, wist jij het nu ook maar zo als ik al zei ga er mee
terug naar de gene waar je hem hebt gekocht mits het nog garantie is kan ik
niet beoordelen.

suc6

<knip>

--
Nico

PdK

Re: Videokaart niet compatible met DirectX
Dummie Vista Girl was zeer hard aan het denken :
> ik zou gewoon u dochter XP laten draaien als alles gewoon werkt met XP

Er hangen 2 schijven in.
Eentje met XP voor mijn dochter om De Sims te spelen en eentje voor mij
om allerlei progjes onder Vista te testen.

> [...]

> Er hangen 2 schijven in.
> Eentje met XP voor mijn dochter om De Sims te spelen en eentje voor mij om

Is het geheugen van de videokaart niet de boosdoener, misschien aan de lage
kant, is dacht ik maar 32MB bij mij gaf hij toen aan dat de kaart 128 MB kon
maar krap was moest toch een andere er in omdat hij het begaf onder XP.

--
Nico

CounterstrikeFreak«

Re: Videokaart niet compatible met DirectX
Dummie Vista Girl drukte met precisie uit :

> ik geef toe dat ik hoop dat mijn vista computer + 4.5 rating (ooit normaal
> zal werken !)

Goh zeg jij hebt de begin fasen van XP nooit me gemaakt.
Ook toen was het gewoon klote.
Bijna niks deed het onder XP en je moets alles PATCHEN en nu willen we
niet meer zonder.
Dit zal ook wel met vista gebeuren.

> in Mei had ik excat dezelfde Fout melding nadat de advisor zei dat ik het
> kon instaleren Maar als het eingdelijk erop stond (Vista op oudere of normale
> XP cpu)

Welke melding?
Vista advisor is naar mijn mening een hulpmiddel waar je niet al te
zwaar aan moet tillen.

> Draait Vista zeer traag

Tja als je spec onder de maat zit en brakke drivers komt het aardig in
de buurt.

> XP computers (mischien gewoon veel beter dan een computer van 1600 euro)

Tja mijn pc koste maar 2500 Ą en op die ga ik nu echt gÚÚn vista
installeren.

> ik haal heel vaak mijn XP computer van boven + speel daar mijn spelletjes
> mee + alles

Dat doe ik nu ook gewoon

> [...]
> toepassingen)
> Mijn Vista PC van HP staat al 3 dagen zonder geluid en HP zegt is de drivers

Wat dacht je van drivers verwijderen => hardware verwijderen opnieuw
laten vinden en drivers installeren?

> maar och.....blijf wel bezig met Vista

Toch leuk een beetje hobby'en

Cs-Freak