Windows vista niet te installeren

Walter

Windows vista niet te installeren
Hallo

Ik krijg Windows Vista niet geinstalleerd op een PC met een Asus moederbord.

Moederbord Asus M2P-MVP met amd 480 chipset
Geheugen 2048 MB
Ati videokaart met 512 MB geheugen

Als ik hem via Windows XP installeer zet hij de bestanden op disk, gaat ze
uitpakken en start opnieuw op.
Dan zie je een 5 tot 10 minuten een balkje van links naar rechts gaan waarna
er een BSOD volgt met de mededeling dat hij geen schijf kan mouten. Dit
gebuert ook als je van te voren sata drivers laat laden.

Start je de PC vanaf de CD rom dan laat hij de bestanden vervolgens even het
bekende vista balkje waarna het scherm op zwart gaat en zwart blijft.

Wie weet wat er hier gaande is en wat er aan te doen is.

Vista heeft op de PC gedraait maar na een update van de Pc doet zich
bovenstaande voor.
Mamamegs

Re: Windows vista niet te installeren
It happens that Walter formulated :
> [...]
>
> Wie weet wat er hier gaande is en wat er aan te doen is.
>
> Vista heeft op de PC gedraait maar na een update van de Pc doet zich

Wat heb je precies ge-updated? Als je de kast hebt opengehad, kijk dan
eens of de HD kabels (SATA/IDE) nog goed zitten. Kijk ook alle PCI
insteekkaarten na en druk ze even aan. Doe dit ook met de
geheugenmodules.

Failure is always an option.
(Adam Savage)

Walter

"Mamamegs" wrote:

> [...]

> eens of de HD kabels (SATA/IDE) nog goed zitten. Kijk ook alle PCI
> insteekkaarten na en druk ze even aan. Doe dit ook met de

Nieuw moederbord, geheugen en videokaart.

Zit allemaal goed. Windows XP draait er goed op en ziet alle schijven en DVD
ro(a)m s

> Failure is always an option.
> (Adam Savage)
>
> www.vistabits.nl

AndreS

Re: Windows vista niet te installeren

"Walter" <Walter@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Nieuw moederbord, geheugen en videokaart.
>
> Zit allemaal goed. Windows XP draait er goed op en ziet alle schijven en
> DVD
> ro(a)m s

Het lijkt mij dat dit alleen een HD probleem is.
Maak de aanluitingen van alle schijven los behalve die waar je Vista op wil
hebben. Installeer daarna vanaf de Vista DVD
Als Vista geinstalleerd is dan de overige schijven weer aansluiten.
Zo is het bij mij tenminste in orde gekomen. Het komt, denk ik, doordat
Vista wat kieskeuriger is voor wat z'n schijven betreft, vooral
SATA-schijven
gr
andre

QPC

newsD7313AB-E872-42AB-AFF2-B0C706BF6C25@microsoft.com...
> [...]
>
> Wie weet wat er hier gaande is en wat er aan te doen is.
>
> Vista heeft op de PC gedraait maar na een update van de Pc doet zich

Dit duidt op een defecte harde schijf OF op een slechte voeding. Ik herken
die probleem bij een bepaalde serie van Maxtor harde schijven, de 160, 200,
250 en 320GB series van ongeveer anderhalf jaar terug.

Walter

"QPC" wrote:

> [...]

> die probleem bij een bepaalde serie van Maxtor harde schijven, de 160, 200,
> 250 en 320GB series van ongeveer anderhalf jaar terug.

De harde schijf word dor Windows XP wel gezien en gebruikt. Het zijn touwens
Western Digitals s-ata schijven