HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windows V

Joren

HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windows V
Nadat ik windows Vista op mijn computer heb gezet kwam ik erachter dat deze
in tegenstelling tot windows XP geen driver heeft die de hp color laserjet
5/5m ondersteund. Tenminste wel in Postscript (PS), maar niet in PCL en mijn
printer leest alleen PCL.

Helaas werken de drivers van de website van HP ook niet en zij zullen deze
ook niet meer updaten, aangezien microsoft normaal gesproken alle drivers
laat meekomen bij het nieuwe besturingssysteem.

Waarom wordt deze driver niet meer ondersteund door microsoft?
Heeft iemand een oplossing voor het aan de praat krijgen van mijn printer?
rob poerbo

RE: HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windows V
Hoi Joren, ik ben bang dat je de niet de enige bent die dit probleem heeft.
Ook ik heb met een HP scanner hetzelfde probleem: geen ondersteuning meer...
ik begrijp dat HP bij diverse producten geen updates meer geeft naar
vista.......
Dat betekent een nieuwe printer of terug naar XP..... kies maar uit..!!
rob

"Joren" wrote:

> [...]
>
> Waarom wordt deze driver niet meer ondersteund door microsoft?
> Heeft iemand een oplossing voor het aan de praat krijgen van mijn printer?

Nico

> [...]
> vista.......
> Dat betekent een nieuwe printer of terug naar XP..... kies maar uit..!!

Helaas dit ben ik niet met je eens, ik heb hier een printertje de photosmart
130, deze wordt niet ondersteunt door Vista Ultimate, maar wel een driver bij
HP vandaan kunnen halen, ook de scanner HPscanjet4570c werkt bij mij heel
netjes onder Vista Ultimate.

Voor de colerlaser jet 5/5m zitten volgens de gegevens van HP wel degenlijk in
Vista, dus zou het moeten werken denk ik.

--
Nico

Joren

Re: HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windo
beste Nico, ja zoals ik al zei zit de PS versie erop, maar die ondersteunt
mijn printer niet. Bij XP zat de PCL versie er ook op, maar helaas dus niet
bij windows vista.

PS en PCL zijn 2 verschillende printertalen.
Krulle

Re: HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windows V

"Joren" <Joren@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Waarom wordt deze driver niet meer ondersteund door microsoft?
> Heeft iemand een oplossing voor het aan de praat krijgen van mijn printer?

Gaat het over deze printer! Drivers voor vista hier afhalen.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&lang=nl&cc=nl

Hier met model Nr.
http://h20180.www2.hp.com/apps/Looku...9&s ubmit.y=8

Hopelijk bent u geholpen.
Mvg.

Huib

Re: HPcolorlaserjet5/5m pcl wordt niet meer ondersteund door windows V
Hallo,
Ik kan je niet direct helpen doch ik geef je hier mijn bevindingen met mijn
HP scannerjet 4570c.
Er is een driver beschikbaar, doch ik maakte bljkbaar de fout door eerst
mijn CD te gebruiken daardoor zijn bepaalde op getreden dieper in Vista.
Met HP alles maar dan ook alles gecontroleerd en de enig oplossing is
volledig herinstalleren, (CD-uiteraard niet gebruiken) en gewoon de driver
installeren (gereduceerde functionaliteit) en dan pas de USB van de scanner
insteken.

> [...]

> bij windows vista.
>
> PS en PCL zijn 2 verschillende printertalen.

Joren; heb je soms de XP drivers gebruikt bij het instaleren, zo ja dan zit
daar het probleem denk ik en ben ik bang dat je een schone herinstal moet doen,
maar dan geen oude drivers en cd/dvd gebruiken om je printer te instaleren laat
Vista dat maar doen.
Oude drivers werken echt niet samen met vista welke versie je ook hebt.
suc6.

--
Nico