OpenDNSserver

HanLee

OpenDNSserver
Hallo,
Enkele dagen geleden heb ik de OpenDNSservers 208.67.222.222 resp.220.220
geinstalleerd en daarmee was het probleem van het niet kunnen openen van de
LiveHotmail website opgelost en kon ik Hotmail weer gebruiken.
Vandaag kon ik echter de KLMsite niet laden, hij vertoonde hetzelfde
gedragspatroon als Hotmail deze week.
Ik heb toen mijn oude laptop gebruikt waarop ik de pagina snel en foutloos
kon ontvangen.
Op de laptop stond dat de DNS server automatisch gezocht moest worden. In
mij nieuwe Vista Home Premium PC kan ik dit niet meer instellen omdat het
aan te vinken knopje grijs en en blijft, ook als ik de OpenDNS getallen
verwijder.
Weet iemand misschien hoe dit in elkaar zit en wat ik kan doen om ALLE
gewenste websites te ontvangen?
Dank voor advies hierover.
HanLee

Re: OpenDNSserver
HanLee schreef op 4-9-2007 19:47:
> [...]
> getallen verwijder.
> Weet iemand misschien hoe dit in elkaar zit en wat ik kan doen om ALLE

Eest weer een stipje zetten voor 'automatisch een IP-adres laten
toewijzen' ,. Dan is het stipje bij de DNS-servers ook weer aan te
klikken. En dan weer je eigen IP-adres+gateway intikken.

Mark Veldhuis

Re: OpenDNSserver
In article <ezChv4x7HHA.4880@TK2MSFTNGP03.phx.gbl>, karelV@degroeten.nl
says...
> Eest weer een stipje zetten voor 'automatisch een IP-adres laten
> toewijzen' ,. Dan is het stipje bij de DNS-servers ook weer aan te
> klikken. En dan weer je eigen IP-adres+gateway intikken.

En als dat niet werkt, kun je dit commando proberen in een command
prompt met administratorrechten:

ipconfig /flushdns

Mark Veldhuis.
HanLee

Re: OpenDNSserver
Ik heb beide adviezen uitgevoerd, maar kan noch de KLMsite bekijken noch het
stipje voor "automatisch DNS server toewijzen" selecteren, het is en blijft
grijs.
Is er nog iets wat ik kan instellen of doen?
Groeten, HanLee

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht
news:MPG.2147bf3bcd8dcc399896a5@msnews.microsoft.c om...
> [...]
> says...

> En als dat niet werkt, kun je dit commando proberen in een command

Re: OpenDNSserver
HanLee schreef op 5-9-2007 12:43:
> [...]
> blijft grijs.
> Is er nog iets wat ik kan instellen of doen?

Vreemd .... ook met die 'gewraakte' OpenDNS kom ik, als ik intik
www.klm.nl, me**** op http://www.klm.com/travel/nl_nl/index_default.html

Kun je bij die 'Eigenschappen van TCP/IP V4' met de knop 'Geavanceerd'
gaan naar de Geavanceerde instellingen, tabblad DNS . Daar in het
bovenste vak die handmatige DNS-servers verwijderen. Bij mij sprong hij
daarna vanzelf weer terug op 'automatisch DNS server toewijzen'.

Andre Prins

Re: OpenDNSserver
HanLee wrote:

> Vandaag kon ik echter de KLMsite niet laden

Welke KLM site bedoel je? Ik heb hier ook OpenDNS ingesteld en ik kan
alle KLM sites die Google vindt gewoon openen.

--
Andre Prins
Twain Development
HanLee

Re: OpenDNSserver
Met mijn bewerking om zowel automatisch een IPadres en DNSserver te laten
toewijzen had ik opeens geen internetverbinding meer.Mijn provider (HetNet)
kon niet helpen, ze wisten zelfs niet over welke gegevens het ging (IPadres,
DNSserver etc.). Ik heb ten einde raad systeemherstel uitgevoerd en ben nu
dus weer online. ALLE websites van KLM komen er bij mij niet door! en ik
vraag me af of mijn modem wel in orde is(Speedtouch)!
Het is nieuw sinds maart j.l. toen mijn nieuwe PC (Dell Dimension E521 Home
Premium Vista) niet meer bleek te functioneren.
Wat een ellende, en ik was tot Vista een gewone PCgebruiker zonder bits en
bytes problemen.
Dit wil ik ook graag weer worden, maar hoe?
HanLee

HanLee schreef op 5-9-2007 19:40:
> [...]
> mij niet door! en ik vraag me af of mijn modem wel in orde is(Speedtouch)!

Als andere sites het gewoon doen, heeft dit zeer waarschijnlijk niets
met de modem te maken.

Als je in een cmd-box intypt ping www.klm.com , wat krijg je dan voor
IP-adres te zien (je zult ook wel een time-out krijgen, maar dat geeft
niet).
C:\>ping www.klm.com

Pingen naar origin.klm.com [171.21.122.77] met 32 byte gegevens:

_dit_ IP-adres?

HanLee

Re: OpenDNSserver
Ik kreeg te zien: 4x Time-out bij opdracht
paketten: verzonden=4, ontvangen=0, verloren=4 (100% verlies)

> [...]
> niet).
> C:\>ping www.klm.com
>
> Pingen naar origin.klm.com [171.21.122.77] met 32 byte gegevens:

Re: OpenDNSserver
HanLee schreef op 5-9-2007 20:20:
> Ik kreeg te zien: 4x Time-out bij opdracht
> paketten: verzonden=4, ontvangen=0, verloren=4 (100% verlies)
> HanLee
>
> "karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

Ja, die time-outs zijn 'normaal', maar het ging me om het IP-adres
171.21.122.77 .