Wegvallen draadloze verbinding

Harry R.

Wegvallen draadloze verbinding
Na ongeveer een kwartier valt de draadloze verbinding uit en staat er een
rood kruis door het icoon (rechtsonder).
Na het aanklikken van het icoon kan ik aangeven weer verbinding te maken met
mijn router en dan is er weer verbinding. Na ongeveer een kwartier etc. etc.
(zelfde verhaal). Is er iets (een instelling) in Vista Home Premium, dat
automatisch de verbinding verbreekt? Uit veiligheidsredenen of zo? Zo ja,
kun je dat uitzetten en zo nee, hoe zet ik dat uit? (grapje). Gebruik
firewall Vista en Norton als virusscanner.
Alvast bedankt voor een reactie!

Harry R.

FluffyB

Re: Wegvallen draadloze verbinding

"Harry R." <hr.reinders@tiscali.nl> schreef in bericht
> [...]
> of zo? Zo ja, kun je dat uitzetten en zo nee, hoe zet ik dat uit?
> (grapje). Gebruik firewall Vista en Norton als virusscanner.

Draadloze routers - zonder rechtstreeks zicht (client - router) - zijn
eindeloos onstabiel. Hoe zit dat bij jou? Overigens de soft in die
home-brol-routers zit vol fouten. Dumpen en kabel leggen.

Ton-S

Re: Wegvallen draadloze verbinding

"FluffyB" <fluffybee@telenet.be> schreef in bericht

> [...]

> eindeloos onstabiel. Hoe zit dat bij jou? Overigens de soft in die
> home-brol-routers zit vol fouten. Dumpen en kabel leggen.

Zou daar eens een technische onderbouwing van kunnen geven?

m.vr.gr.

Ton-S

Ton-S

> [...]

> eindeloos onstabiel. Hoe zit dat bij jou? Overigens de soft in die
> home-brol-routers zit vol fouten. Dumpen en kabel leggen.

Zou je daar eens een technische onderbouwing van kunnen geven?

m.vr.gr.

Ton.

Mark Veldhuis

Re: Wegvallen draadloze verbinding
In article <46dd3322$0$24408$5fc3050@news.tiscali.nl>, ton-
s@noname.invalid says...

> Zou daar eens een technische onderbouwing van kunnen geven?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Gebruik al jaren alleen maar draadloos in
huis, en dat werkt uitstekend.

Mark Veldhuis.
Harry R.

Re: Wegvallen draadloze verbinding
Mijn laptop ziet de router. Mijn eigen laptop staat boven, draait op XP,
heeft draadloos verbinding met dezelfde router, ziet de router niet (staat
boven) en heeft dit euvel niet! Een andere suggestie??????

Harry R.

Harry R. schreef op 4-9-2007 15:48:
> Mijn eigen laptop staat boven, draait op XP,
> heeft draadloos verbinding met dezelfde router, ziet de router niet

Huh, wel verbinding .... ziet de router niet ??

PlusMinus

Harry R. schreef:
> [...]
> heeft draadloos verbinding met dezelfde router, ziet de router niet (staat
> boven) en heeft dit euvel niet! Een andere suggestie??????

Ik heb ook het probleem gehad van 2 naast elkaar staande computers, een
met stabiele verbinding, de ander voortdurend onderbroken. De een
gebruikte protocol 802.11b en was stabiel, de ander 802.11b/g en was
labiel. Na vaste instelling op 802.11b zijn er geen problemen meer.
Fred Vellekoop - Rotterdam

> [...]
> zet ik dat uit? (grapje). Gebruik firewall Vista en Norton als
> virusscanner. Alvast bedankt voor een reactie!

Interesant lijkt me dat je het hebt over 'steeds na een kwartier'.
Staat in apparaatbeheer soms voor je draadloze (usb-)ontvanger energiebesparing
aan en is de ingestelde tijd een kwartier?

--
Met vriendelijke groet, Fred Vellekoop - Rotterdam
- - Reakties in de nieuwsgroep, mail wordt automatisch verwijderd - -

Harry R.

Re: Wegvallen draadloze verbinding
Dat is het. De energiebesparing stond ingesteld en heb dat uitgezet. Euvel
verholpen. Met dank aan allen en speciaal Fred! Een goeie!
V.w.b. een eerdere opmerking van iemand over "laptop ziet router niet" (w.s.
niet serieus bedoeld?) : als ik beneden achter de laptop zit, zie ik de
router in de kamer staan. Zender en ontv " zien elkaar". Er zit dus geen
muur tussen, die de ontvangst kan be´nvloeden. Boven achter mijn andere
laptop gezeten, zie ik de router niet, want .... vul zelf maar in.
M.vr.grn. en nogmaals dank!

Harry R.