batch bestand maken

xblade

batch bestand maken
Hallo,

Zijn hier mensen die weten hoe ze een batch bestand moeten tikken ? ik kom
er zelf even niet meer uit.
Ik heb paar exe files die ik in een batch bestand wil runnen, opzich werkt
het wel maar niet zoals ik wil.
Als ik de batch file run, dan opent de setup van het gewenste proggie, maar
dan moet ik handmatig de setup afronden.
Ik wil graag dat de setup zich zelf installeerd.
Dit heb ik tot nu toe getikt.

CLS
@echo off
TITLE Mijn - Automatische installatie

ECHO.
ECHO Tijdens de komende minuten zul je de automatische installaties
ECHO van verscheidene programma's zien, Windows updates en register
ECHO tweaks die ge´mporteerd worden. De computer zal automatisch
ECHO opnieuw starten wanneer dit hele proces gedaan is!

ECHO.
ECHO Installeren van AutoPatcher_WinVista_Aug07_Update
ECHO Please wait...
start /wait %D%\install\AutoPatcher_WinVista_Jul07_Core.exe /Q /N /Z /O

Shutdown.exe -r -t 15

Exit

Dit is dan enkel een exe file, maar zo wil ik er meer in mijn batch bestand
zetten en dat het allemaal automatisch installeerd.
Hier zal wel wat aangepast moeten worden maar wat " /Q /N /Z /O "

Bedankt verder

KeesC

Re: batch bestand maken

"xblade" <intel@dualcore.nl> schreef in bericht
> [...]
> bestand zetten en dat het allemaal automatisch installeerd.
> Hier zal wel wat aangepast moeten worden maar wat " /Q /N /Z /O "

In de batfile start je de exe alleen maar op, wat die daarna doet, daar
heeft de batfile geen invloed op.

Waar je wel naar kunt kijken, is naar parameters van de exe, zoals je al
/q/n/z/o hebt, die er voor zorgen, dat het progje alles weet wat het nodig
heeft en dus geheel op eigen houtje zijn werk kan doen. Hij zal dan eindigen
en de batfile gaat weer verder met de volgende regel.

Kees.

xblade

Re: batch bestand maken

"KeesC" <ik@home.com> schreef in bericht

> [...]

> heeft en dus geheel op eigen houtje zijn werk kan doen. Hij zal dan
> eindigen en de batfile gaat weer verder met de volgende regel.

Hoi,

Ik denk niet dat het gaat in mijn batch file wat ik wil. Hiervoor zal ik
waarschijnlijk een scriptje moeten draaien maar wat weet ik niet. Ik kan me
nog herrineren dat op de xp cd het bestand setupmgr.exe stond waar mee je
een antwoord bestand kon maken.
Ik denk dat ik me maar eens moet verdiepen hoe je een unattedend versie
maakt, daar gaat dat wel bij om automatische setup's te runnen.
Maar een unattended Vista cd maak je niet zo ff.

Toch bedankt

Mamamegs

Re: batch bestand maken
xblade used his keyboard to write :
> [...]
> Ik denk dat ik me maar eens moet verdiepen hoe je een unattedend
> versie maakt, daar gaat dat wel bij om automatische setup's te

Heb je hier iets aan?
http://driverpacks.net/Tutorials/UWX.../winnt_sif.htm

> Maar een unattended Vista cd maak je niet zo ff.

Kan met vLite, als je dat zou willen:
http://www.vlite.net/about.html

Failure is always an option.
(Adam Savage)

xblade

Re: batch bestand maken

"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.22357d79f0807cb3.72151@wilgeenmail.invalid ...
> xblade used his keyboard to write :

> [...]

Hoi Mamamegs,

De tuts van driverpacks die had ik al gezien, en idd hebben ze het daar ook
over batch files. Deze tut is wel voor XP en wel goed te volgen, maar voor
Vista is dat net iets anders. Vlite dat is toch beperkt heb ik gezien. Je
kan je drivers toevoegen, maar extra updates en je eigen progs dat gaat niet
of ik zie wat over het hoofd. Je kan wel wat tweaken zodat je na een clean
install daar al niet meer naar om hoeft te kijken. Nou alle tips zijn welkom
wat betreft Vlite gebruiken om een Unattended cd te bouwen.

Bedankt

> [...]

> je na een clean install daar al niet meer naar om hoeft te kijken. Nou
> alle tips zijn welkom wat betreft Vlite gebruiken om een Unattended cd te

Ik had de verkeerde vLite nu heb ik de beta en daar heb je iets meer
mogelijkheden mee o.a dutch lanuage pakket.
Maar extra updates dat was een foutje, dat kon je idd al.