DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie

kreij1970

DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie
DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie in Vista Home Premium.
Wel is mijn brander bekend in apparaatbeheer (Samsung SH-S182D met firmware
versie SD06 dit is de laatste versie).
Branden met nero is gewoon mogelijk.

Kan iemand aangeven hoe dit op te lossen is. Heb hetzelfde probleem namelijk
ook in WMP11. Heb de stuurprogramma's van de brander al eens verwijderd en
via registry de upper en lower filters verwijderd en hierna opnieuw
opgestart. Dit heeft het probleem niet opgelost.
GJ.Oomens

Re: DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie

Wellicht vergelijkbaar?
http://groups.google.co.uk/group/mic...0050817?hl=en&

--
Gérard
kreij1970

Re: DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie
Ik heb gekeken en inderdaad gebruik ik jmd micron. Ik weet alleen niet waar
ik deze kan deinstalleren en/of dit geen gevolgen heeft voor de aansturing
van mijn harddisk. Heeft iemand misschien meer informatie hierover zodat ik
zonder gevaar het advies in de link kan uitproberen.

kreij1970 wrote:
> [...]
> van mijn harddisk. Heeft iemand misschien meer informatie hierover zodat ik
> zonder gevaar het advies in de link kan uitproberen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar verwijderen gaat gewoon via
apparaatbeheer, neem ik aan. Vergelijk:
http://www.schoonepc.nl/vista/vista_...e_drivers.html

--
Gérard
kreij1970

Re: DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie
Ik heb inderdaad een micron driver draaien net zoals diegene die hetzelfde
probleem heeft in de weergegeven link. Ik weet alleen niet waar en of ik de
driver zomaar kan verwijderen aangezien dit een driver is van het moederbord
en mijn harddisk ook mogelijk via deze driver wordt aangestuurd.
Heeft iemand meer informatie of aanwijzingen hoe ik dit kan oplossen.

"GJ.Oomens" wrote:

> Wellicht vergelijkbaar?
> http://groups.google.co.uk/group/mic...0050817?hl=en&
>
> --
> Gérard

kreij1970

Re: DVD Maker en verkenner hebben geen brand optie
Heb het probleem opgelost.
De veroorzaker was de JMD363 driver die bijgeleverd was als driver van het
moederbord P5B van Asus. Deze heb ik gedeinstalleerd en toen via
apparaatbeheer, online de driver laten zoeken.
Dit duurde even maar uiteindelijk heeft microsoft online de juiste driver
gevonden en het probleem is opgelost. De brander is nu zichtbaar in alle
software van Vista (DVD Maker, WMP11 en Verkenner).

Bedankt GJ Oomens voor het advies met verwijzing naar de link. Ik kon niet
wachten en heb het toch zelf geprobeerd en het is gelukt.